کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد:

رسانه‌های معاند، نقش اول سناریوی اغتشاشات سال 1401

23 آبان 1402 ساعت 7:00

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد گفت: مهم‌ترین علت اغتشاشات سال گذشته رسانه‌های خارجی و غیرایرانی بودند که غالباً مخالف جمهوری اسلامی هستند.


محمود خسروی در گفتگو با «جهانبین نیوز»، با اشاره به نقش شبکه‌های معاند در ایجاد اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: اغتشاشات توسط رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایجاد شد، این رسانه‌ها چهار دهه سعی کردند از برخی کمبودها در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنند و با بزرگ‌نمایی آن‌ها به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و مسئولین شوند.

وی افزود: سال گذشته دشمنان بعضی از مشکلات اقتصادی و نقاط ضعف که در تمام جوامع و کشورها وجود دارد، را گسترده نمایان کردند و سعی کردند آن فاصله را بین مردم و مسئولین ایجاد نمایند.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد با اشاره به راهکارهای جلوگیری از سوء‌استفاده معاندین از حوادث سال گذشته بیان کرد:  بهترین راهکار برای پیشگیری از این حوادث آگاه‌ کردن و اطلاع‌رسانی مناسب است، رسانه‌های معاند اطلاعات گسترده‌ای را در اختیار مردم و قشر جوان قرار دادند و این اطلاعات باطل و دروغ توانست افکار عمومی را علیه سیاست‌های داخلی کشور سازماندهی کند و اکنون برای  پیشگیری از این حوادث آگاه‌سازی مردم و جوانان می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: آگاه‌سازی توسط رسانه‌های داخلی باید انجام شود و در دهه اخیر که عصر رسانه و ارتباطات است رسانه‌های ما خیلی خوب نتوانستند آگاه‌سازی را انجام دهند.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد با اشاره به واقعه عاشورا گفت: امام حسین (ع)  به دلیل جنگ رسانه‌ای که آن زمان به راه انداختند شهید شدند.

وی ادامه داد: در اغشاشات سال گذشته هم اتفاقاتی مشابه واقعه عاشورا رخ داد و بسیاری از جوانان این مرز و بوم توسط رسانه‌های باطل که غالباً غیرایرانی و هدایت شده توسط شبکه‌های معاند بودند فریب خوردند و زمینه شهادت جوانان پاک این مرز و بوم همانند شهید آرمان علی‌وردی و... فراهم شد، اما می‌توان با اطلاع‌رسانی درست و به موقع به جوانان در مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها از وقوع مجدد چنین حوادثی جلوگیری کرد.
 
انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 55630

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/55630/رسانه-های-معاند-نقش-اول-سناریوی-اغتشاشات-سال-1401

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir