۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۴۳۳۷
شهید حسن نیلیه بروجنی:

با رد تعلقات دنیای به خدا خواهی رسید

جايگاه خود را به خاطر بسپار كه تو ازنظر قرآن خليفه خدا هستى بر روى زمين وبرای اين انتخاب چه‌كار انجام می‌دهی.
با رد تعلقات دنیای به خدا خواهی رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، شهید حسن نیلیه فرزند عباس اول فروردین 1335 در شهر بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. تا پایان دوره کاردانی درس خواند و معلم بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و بیست و دوم دی 1365 در شلمچه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید حسن نیلیه بروجنی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت به فنائک علیک منی سلام‌الله ابداً ما بقیت و بقی الیل و النهار، یا اباعبدالله الی سلمان  یمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه

باسلام و درود بر ذخیره خداوند  بر روی زمین منجی عالم بشریت مهدی موعود و نائب برحقش این پیر خستگی‌ناپذیر و اسوه مقاومت و صبر و ایثار و شجاعت و شهامت خمینی عزیز و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و امت حزب‌الله و شهیدپرور. سلام بر شما یاوران روح‌الله که با اتکا  بر خداوند باعث شدید که اسلام و قرآن و مسلمین مقام  و مسئولیت خویش را دریابند.

عزیزان خود می‌دانید برای فرار از ظلمت و تاریکی و پناه آوردن به اسلام و قرآن انقلاب کردید و چه زیبا و چه پرشور ایستادید و به  ندای رهبر خود لبیک گفتید. 

انسان دو گونه زندگی می‌کند چون در وجود خویش دونیروی حرکت دهنده دارد. ریشه هر حرکتی در انسان تعلقات اوست و ریشه هر تعلق آرزوی درونی اوست. انسان با استفاده از موجد حرکتی آرزو و کمک گرفتن از آگاهی و راهنمایی عقل می‌تواند راه خویش را انتخاب کرده و با شناختن ارزش‌ها به حرکت الهی خویش ادامه دهند و می‌تواند از همه‌چیز خود بگذرد و به معبود خویش برسد.

عزیزان بیش از هر چیز برای از خود گذشتن و به او رسیدن شناخت و نزدیکی به او لازم است و بدون شناخت حرکت انسان از روی نفس و برای برآورده کردن  نیازهای نفسانی است. نفس هم مجد حرکت است حرکتی همانند حرکت حمار طاحوده حرکت به دور خود گشتن و به هیچ جا نرسیدن، صدمه کشیدن، رنج کشیدن و تحمل هرگونه سختی برای ارضای حس خودخواهی و خودپرستی و خلاصه برای رسیدن به علو فی‌الارض.

برادران و خواهران برای شناخت مسیر حرکت و سیر مستقیم باید با سرمشق قرار دادن زندگی ائمه اطهار ع این خورشیدهای فروزان، این آیت‌های الهی بر روی زمین مسیر زندگی خویش را مشخص کنیم و بدانیم هیچ‌کس در این دنیا نمی‌ماند.

همه باید برویم چه‌بهتر که با خط آل رسول از این دنیای فانی کوچ کنیم، عزیزان سعادت و خوشبختی در شناخت الله شناخت خویش، است، از همین امروز با خود فکر کن و ببین عقربه آرزوی شما به چه جهت قرار می‌گیرد؟ و به کدام نقطه کشش دارد؟ به کدامین سر متمایل است؟ به دنیا یا به آخرت؟ به خدا یابنده خدا؟ آن‌وقت جایگاه خود را  به خاطر بسپار  که تو ازنظر قرآن خلیفه خدا هستی بر روی زمین و برای این انتخاب چه‌کار انجام می‌دهی.


ماشین، لباس، مقام و شغل همه و همه قبر تو می‌شود نمی‌توانی پرواز کنی البته دوست داری ولی نمی‌توانی و دلیل آن در وجود خودت است زیرا گفته‌اند با یکدل نمی‌توان دو معبود داشت، یا خدایا بنده خدا، یا خدا و یا تعلقات دنیوی، یا خدا و یا میل به مرید داشتن، یا پیرو  خدا بودن و یا پیرو مرید گشتن، البته بعضی از افراد خیلی خواستار پیوستن  به جوهره وجودی خویش که همانا خداخواهی است هستند ولی با ظاهرسازی و با شعارهای توخالی و بی‌محتوا سعی  به نشان دادن این حس هستند ولی به گفته  شهید مظلوم بهشتی: بهشت را به بها دادند نه به بهانه.

برادران فرهنگی بیش از هر چیز با  شناسانیدن ارزش‌ها  به دانش آموزان کوشا باشید و سعی کنید شناخت دانش آموزان را نسبت  به خالق و عالم آخرت روشن کنید.

با گفتن مسائل سیاسی و شعارهای توخالی نمی‌شود تربیت کرد تربیت باید بر اساس شناخت و تزکیه و رسیدن  به شناسه‌های مشخص باشد اگر جوهره وجودی شخص را  به او شناساندی و مقام انسانی او را به او شناساندی او خود حرکت می‌کند و با حرکت خویش  به نیازهای ناشناخته خویش می‌رسد ولی اگر نتوانی ارزش‌ها را بشناسانی هر چه می‌خواهی سخنرانی کن و شعار بده همگی مانند کف روی آب است چون سرچشمه کف‌آلود است. از همگی شما خداحافظی می‌کنم و از همگی التماس دعا دارم.

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک

چند روزی قفس ساخته‌اند از بدنم

ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست

 به هوای سر کویش  پر و بالی بزنم

 30/9/65


انتهای پیام/1030ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۴۹:۳۲

10 Jun 2024