۰
plusresetminus
مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: دخالت‌ها و تغییر مدیریت به سرعت انجام می‌گیرد و همیشه سرخابی ها دچار چالش و تنش هستند.
سرخابی ها پتانسیل درآمدزایی دارند اما دست و بالشان ر ا می بندند/ مدیران پرسپولیس و استقلال نباید دکور باشند
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا گرشاسبی مدیرعامل سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: زمانی که پرسپولیس در چند بازی عقب افتاده بود، اما کادر فنی و بازیکنان با هم همدل شده بودند و به قهرمانی دست یافتند و دل هواداران را شاد کردند و هشتمین جام را کسب کردند. به نظرم همدلی عامل موفقیت پرسپولیس در کسب قهرمانی بود.  

گرشاسبی درباره اینکه تیم پرسپولیس مجوز حرفه‌ای دریافت کرد و استقلال نتوانست مجوز بگیرد و شاید به خاطر مالکیت مشترک  با مشکلاتی مواجه شوند، گفت: به نظرم پرسپولیس نباید مشکلی داشته باشد، چون بحث مالکیت بود که اگر کاری کردند که مالکیت این ۲ باشگاه را تفکیک کردند آن خطر رفع شده است. تا جایی که می‌دانم باشگاه پرسپولیس را به وزارت ورزش و باشگاه استقلال را به وزارت اقتصاد و دارایی دادند.

او درباره اینکه به طور رسمی  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از هم تفکیک نشده است، گفت: به هر حال آن‌ها نیز ثبت شرکت‌ها را می‌خواهند تا بپذیرند که مالکیت این ۲ باشگاه از هم جدا شده است.

با واگذاری سرخابی ها به شرکت ایران خودرو و سایپا دوباره دولتی می شوند

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره اظهارات مهدی تاج مبنی بر اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس زیر نظر شرکت‌های ایران خودرو و سایپا اداره شوند، گفت: نه، این امکان پذیر نیست. قرار است این ۲ باشگاه دولتی نباشند چطور  دوباره دولتی شوند. از آن طرف، خیلی افراد فرابورس سهام این ۲ باشگاه را خریدند و آن‌ها تکلیفشان چه می‌شود.

گرشاسبی درباره اینکه واگذاری سرخابی‌ها به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا قانونی است، گفت: به نظرم این باشگاه‌ها باز دولتی می‌شوند و گرفتاری‌های خود را دارد و دوباره باید دولتی اداره شوند و اجازه ندارند که هزینه کنند و کلی مشکلاتی که ما هم در پرسپولیس داشتیم.

دخالت ها و تغییر مدیریت باعث بروز تنش و حاشیه شده است 

و درباره اینکه خصوصی سازی سرخابی‌ها نتیجه بخش نبود و زیان ده بودند، بیان کرد: به نظرم مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و عزمی نیست که این ۲ باشگاه روی پای خود بایستند. شما ببینید که ۷۰، ۸۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش است و اینجا این حق وجود ندارد. در بحث تبلیغات محیطی هم همین مشکل وجود دارد. این ۲ باشگاه می‌توانند درآمدزا باشند، اما نمی‌گذارند و دخالت‌ها و تغییر مدیریت به سرعت انجام می‌گیرد و همه این‌ها دست به دست هم داده است که همیشه این ۲ باشگاه دچار چالش  و تنش باشند و دست نیازشان به همه دراز است.

سرخابی ها پتانسیل درآمدزایی دارند اما دست و بالشان ر ا می بندند

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه قرار است بعد از جام حذفی تغییراتی در مدیریت سرخابی‌ها رخ بدهد و آیا این اتفاق موثر است، گفت: نمی‌توانم قضاوت کنم،  چون آدمش مهم است. افراد  تاثیرگذار باید باشند و دکور نباشند. افراد اقتصادی می‌خواهند چکار کنند و از کجا پول بیاورند. باشگاه‌ها پتانسیل درآمد زایی را دارند، اما دست و بالشان را می‌بندند. دولتی بودن جلوی آن‌ها را گرفته است.

حال خوب سرخابی ها باعث می شود حال فوتبال خوب باشد 

او افزود:  به نظرم باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال باید از چتر دولت در بیایند و اگر با نظارت درست خصوصی شوند به نفعشان خواهد بود. مطمئنا شروع این اتفاق  با تنش‌هایی  همراه است، اما عادی می‌شود. زمانی که این ۲ باشگاه حالشان خوب باشد حال فوتبال ما خوب است و تیم ملی قوی داریم. تیم‌های سایر استان‌ها لذتشان این است که با سرخابی‌ها مسابقه بدهند. اگر این ۲ باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند به طور حتم آسیب روحی و روانی برای فوتبال کشورمان خواهد گذاشت  و همچنین روی حضور در جام جهانی تاثیر منفی می‌گذارد؛ بنابراین باید تلاش کنند تا ۲ باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۷:۰۰

22 May 2023