کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی در آیات قرآن مذمت شده است

15 اسفند 1401 ساعت 12:22

نماینده ولی‌فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی نیز در آیات مذمت شده است و بنابراین باید در این مورد توجه ویژه‌ای شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام سید محمد حسینی نماینده ولی‌فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در سومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس اظهار کرد: ما کتابی داریم که می‌توانیم به‌عنوان راهنما از آن استفاده کنیم اما مهجور مانده است.
 
وی تصریح کرد: پیرامون آب، خاک، زمین، درختان و گیاهان در قرآن کریم بیش از 700 آیه وجود دارد و جملات بسیار نورانی و عالمانه در این خصوص آورده شده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: جهان و آنچه در آن است برای ما بندگان آفریده شده است و همه مسخر انسان است چون جایگاه رفیعی دارد، اما متاسفانه انسان ناسپاس است.
 
حسینی بیان داشت: بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی نیز در آیات مذمت شده است و بنابراین باید در این مورد توجه ویژه‌ای شود.
 
وی بیان داشت: استانی مانند چهارمحال و بختیاری روزگاری تامین‌کننده 10 درصد از آب کشور بود اما به دلیل عدم بهره‌برداری صحیح امروز شاهد بروز خشکسالی در این استان هستیم.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 53094

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53094/بهره-برداری-بی-رویه-منابع-طبیعی-آیات-قرآن-مذمت-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir