کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش قطعی برق در گرو فرهنگ سازی مصرف صحیح انرژی است

27 تير 1400 ساعت 18:18

جانشین فرمانده سپاه قمر بحی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امیدواریم با همراهی مردم و مدیران صنایع و مصرف کنندگان بخش انرژی در عرصه های تولیدی، بازار،کشاورزی، ادارات، اصناف و بازار و ...، همچنین همکاری اصحاب رسانه و مطبوعات در عرصه فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از انرژی بویژه برق، دیگر شاهد قطعی برق نباشیم.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ در این جلسه که با حضور فعالان رسانه ای بسیج و سپاه و مدیر شرکت توزیع برق استان به ریاست جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد، پیرامون مباحث و موضوعات گوناگون در مسیر تولید انرژی، خرید و توزیع برق بین مشترکین و راهکارهای ترویج فرهنگ صحیح برق و انرژی با استفاده از ابزار رسانه هم اندیشی گردید.
 
سرهنگ پاسدار مهران مرادی در این جلسه، با تسلیت سالروز شهادت امام باقر علیه السلام و بیان روایت از امام جواد علیه السلام، سه خصلت مؤمنین که باعث جلب محبت می شود را بیان کرد و گفت: انصاف در معاشرت با مردم، همدردی با مردم در مشکلات و همدم شدن در معنویات باعث جلب محبت می گردد.
 
وی، در ادامه از آغاز اجرای طرح شهید عباسپور در سطح کشور و استان چهارمحال و بختیاری بر اساس تفاهم بین شرکت توزیع برق و بسیج خبر داد وافزود: امیدواریم با همراهی مردم و مدیران صنایع و مصرف کنندگان بخش انرژی در عرصه های تولیدی، بازار،کشاورزی، ادارات، اصناف و بازار و ...، همچنین همکاری اصحاب رسانه و مطبوعات در عرصه فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از انرژی بویژه برق، دیگر شاهد قطعی برق نباشیم.
 
مرادی، خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیج و سپاه در کمک به کادر بهداشت و درمان و مقابله با کرونا در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهی بسیج جامعه پزشکی و دیگر مجموعه های سپاه و بسیج قابل توجه بود و امروز نیز همه امکانات و نیروی انسانی متخصص سپاه و بسیج یاری گر کارکنان صنعت برق کشور و استان در عرصه های مورد نیاز می باشد.
 
مهندس فرهزاد، مدیر شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه تصریح کرد: وجود بسیج و کلمه بسیج در کنار صنعت برق، قوت قلبی برای همکاران ماست.
 
وی، افزود: سنگ بنای مصرف درست برق در استان و سوق دادن مصرف انرژی به سمت تولید و کشاورزی و صنعت امری ضروری است.
 
این مقام مسئول، با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت توزیع برق برای کاهش قطعی برق مشترکین، تصریح کرد: معاندین و دشمنان کشور و انقلاب، از شرایط بوجود آمده سوء استفاده کرده و در شرایط عادی هم فضاسازی می کنند.
 
وی، با اشاره به برخی خرابکاری های عمدی در قطع برق بویژه در بخش خانگی و ایجاد نارضایتی بین شهروندان، بر ضرورت مراقبت  دستگاه های امنیتی و همکاری سپاه و بسیج برای پیشگیری از خرابکاری های عمدی در مسیرهای توزیع برق تأکید کرد.
 
فرهزاد، از کشف بیش از 1400 ماینر غیرمجاز در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و تأکید کرد: وجود کولرهای غیراستاندارد که از مبادی غیررسمی وارد استان شده اند، عدم استفاده صحیح از وسایل سرمایشی و عدم پرداخت نرخ واقعی انرژی، از عوامل اصلی افزایش مصرف برق است.
وی، تنظیم دستگاه های خنک کننده روی دمای مناسب، استفاده از پنکه در مناطق معتدل و سردسیری به جای کولر، خاموش کردن لامپ های غیرضرور و جایگزینی آنها با انواع کم مصرف و ...، را از راهکارهای کاهش مصرف برق دانست.
 
 استمرار ممیزی انرژی با قوت و شدت بیشتر از سوی بسیج مهندسین صنعت، توجیه بازاریان از سوی بسیج اصناف برای مصرف بهینه از انرژی برق، نشست چهره به چهره با مدیران صنایع از سوی بسیج کارگری و کارخانجات، همکاری روابط عمومی شرکت توزیع برق و روابط عمومی سپاه استان و بسیج رسانه، فضای مجازی، اصحاب رسانه و مطبوعات و صدا و سیما برای فرهنگ سازی مصرف صحیح برق در جامعه، پیگیری ترک فعل مدیران در ساخت نیروگاه های جدید و مباحث چرایی قطع برق در صنایع پایه و تولید کننده اصلی، بحث احتمال جریان نفوذ و خرابکاری در صنعت برق، پاسخ به شبهات و مطالبات مردمی و ...،  از دیگر موضوعات مطرح شده دراین جلسه بود.

انتهای پیام/ ۱۰۲۰ج


کد مطلب: 48077

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48077/کاهش-قطعی-برق-گرو-فرهنگ-سازی-مصرف-صحیح-انرژی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir