۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۷۸۱۳
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

شناسایی ظرفیت‌های استانی و برنامه کاربردی، خواسته صنعتگران و کشاورزان از رئیس‌جمهور آینده

نماینده مردم شهرستان بروجن و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهوری که قرار است در آینده سکان قوه مجریه را به دست بگیرد باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر استانی را به‌صورت مجزا شناسایی کرده و متناسب با این موارد برای آن‌ها برنامه داشته باشد.
شناسایی ظرفیت‌های استانی و برنامه کاربردی، خواسته صنعتگران و کشاورزان از رئیس‌جمهور آینده
حجت‌الاسلام و المسلمین امیر قلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حوزه کشاورزی در کشور، بزرگ‌ترین ظرفیت و بزرگ‌ترین پتانسیل برای استقلال و خودکفایی است.

وی افزود: به‌واسطه تنوع اقلیمی که در ایران وجود دارد، اینکه شغل بسیاری از مردم ایران از قدیم تا الآن کشاورزی بوده و هست و امنیت غذایی در هر کشوری به حوزه کشاورزی گره خورده است لذا باید اهتمام بیشتری برای استقلال کشور در این حوزه داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اهداف رئیس‌جمهور آینده برای پیشرفت و استقلال کشور حوزه کشاورزی به‌ویژه در تولید محصولات استراتژیک و غذایی است، چراکه امنیت غذایی شوخی‌بردار نیست و همه کشورها برای تأمین امنیت غذایی خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ای دارند.

جعفری عنوان کرد: از طرف دیگر اعتقاد داریم که پتانسیلی که در کشور در حوزه کشاورزی وجود دارد البته با روش نوین و شیوه‌های جدید می‌تواند چند برابر جمعیت کشور را جوابگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه کشاورزی می‌تواند در بحث صادرات یکی از بزرگ‌ترین درگاه‌های صادراتی کشور به شمار رود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دو سال گذشته که کشور و البته جهان گرفتار بیمار کرونا و مشکلات این بیماری بود، شاخص‌های اقتصادی در همه حوزه‌ها منفی بوده است و تنها در حوزه کشاورزی شاهد رشد شاخص‌ها بودیم.

جعفری یادآور شد: شیوه‌ها در حوزه کشاورزی ازجمله نوع کشت، نوع الگو، بهره‌برداری از زمین و آب و... باید تغییر کند، اما یکی از استراتژیک‌ترین حوزه‌های مهم کشور حوزه کشاورزی است که می‌تواند پایه‌های اقتصادی کشور را قوی کند و استقلال اقتصادی در این حوزه برای کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری که قرار است در آینده سکان قوه مجریه را به دست بگیرد باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر استانی را به‌صورت مجزا شناسایی کرده و متناسب با این موارد برای آن‌ها برنامه داشته باشد.

 نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سند آمایش سرزمینی استان چهارمحال و بختیاری گفته شده بزرگ‌ترین ظرفیت برای رشد آن حوزه کشاورزی، دام‌پروری و بعدازآن گردشگری است.

جعفری بیان کرد: با توجه به موارد ذکر شده باید در این حوزه‌ها اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد، در حال حاضر صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری تعطیل است و درواقع کاری در این حوزه صورت نگرفته است درحالی‌که یکی از بزرگ‌ترین پتانسیل این استان به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: کشاورزی در چهارمحال و بختیاری گرفتار معضلاتی است، با اینکه در سند آمایش سرزمینی گفته شده این بخش بزرگ‌ترین مزیت این استان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آب است، 95 درصد دشت‌های این استان ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند.

جعفری افزود: اگر رئیس‌جمهور آینده ایران بخواهد برای چهارمحال و بختیاری متناسب با ظرفیت‌های آن تصمیم بگیرد باید در ابتدا به حوزه کشاورزی و آب این استان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: هم در حوزه صنعت و هم در حوزه کشاورزی قطعاً رئیس‌جمهور آینده می‌تواند از پس مشکلات بربیاید، اما برای این مهم چند شرط لازم است، اول اینکه نگاه وی باید به ظرفیت درون کشور باشد قبل از آنکه به مزیت‌های بیرونی توجه کند، دوم اینکه اعتقاد راسخ داشته باشد که ایرانی می‌تواند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چگونه است در حوزه دفاعی توانستیم موشک‌هایی با برد 2000 کیلومتر و نقطه زن داشته باشیم یقیناً در حوزه صنعت هم می‌توانیم موفق باشیم و برای مثال خودرویی طراحی کنیم که مصرف بنزین آن 4 لیتر در 100 کیلومتر باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: چرا نباید از استعداد و توان بالایی که در جوانان ایرانی وجود دارد برای حل مشکلات صنعت و مخصوصاً شرکت‌های دانش‌بنیان که جدید هستند و ظرفیت بسیار خوبی در آن‌ها شکل گرفته استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: ظرفیت این جوانان می‌تواند مشکلات حوزه صنعت و حوزه کشاورزی را رفع کند، اگر همت بر این باشد که می‌توانیم به خودکفایی برسیم و همچنین نگاهمان بر صادرات باشد یقیناً این دو حوزه ارز آفرین است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک  جمعیت حدوداً 700 میلیون نفری در اطراف کشور وجود دارد، بهترین بازارها در کشورهای همسایه ایران قرار گرفته‌اند که می‌تواند یک فرصت طلایی را برای کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۶:۱۱

15 Jun 2021