کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تخلف ۱۰ میلیارد تومانی برخی مرغداری‌های تولید مرغ زنده

12 خرداد 1400 ساعت 13:35

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تخلفات کشف شده از 72 مرغ فروشی در این استان معادل 600 میلیون تومان و تخلفات 12 مرغداری‌ تولید مرغ زنده نیز 10 میلیارد تومان گزارش شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ستاد تنظیم بازار این استان، اظهار کرد: از نیمه دوم فروردین تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه طبق لیست تنظیم شده پیش‌بینی کشتار روزانه ۸۰ تن مرغ انجام گرفت.

وی افزود: در برخی مواقع بعضی از مرغداری‌ها از تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها خودداری می‌کردند که با حضور بازرسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری این مشکل رفع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میانگین کشتار روزانه مرغ در اردیبهشت‌ماه در این استان ۵۳ تن و در خردادماه روزانه ۵۴ تن بود، نیاز روزانه مصرف مرغ در این استان روزانه ۸۰ تن است که به ازای هر نفر ۸۰ گرم می‌شود.

رستمی عنوان کرد: تخلفات کشف شده از 72 مرغ فروشی در چهارمحال و بختیاری معادل 600 میلیون تومان گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تخلفات 12 مرغداری‌ تولید مرغ زنده در چهارمحال و بختیاری نیز 10 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بسیاری از صف‌ها برای خرید مرغ قبل و حین توزیع تشکیل می‌شدند.

رستمی یادآور شد: به دلیل کمبود مرغ در چهارمحال و بختیاری از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم که سهمیه این استان اختصاص یابد اما چون ذخایر پشتیبانی امور دام کامل نبود تنها 20 تن مرغ منجمد به استان تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: چون قیمت گوشت قرمز افزایش یافت و برخی از مردم توان خرید نداشتند به سمت مرغ روی آوردند.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 47725

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47725/تخلف-۱۰-میلیارد-تومانی-برخی-مرغداری-های-تولید-مرغ-زنده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir