۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۷۵۰۵
در گفت‌وگو با جهانبین نیوز مطرح شد

توصیه‌های طب سنتی برای بهبود شرایط زندگی

دکترای طب سنتی گفت: اصلاح سبک زندگی بخصوص آداب خوردن و آشامیدن قدم اول در درمان بیماری‌ها است.
توصیه‌های طب سنتی برای بهبود شرایط زندگی
زینب علی بیگی دکترای طب سنتی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اصلاح سبک زندگی بخصوص آداب خوردن و آشامیدن قدم اول در درمان بیماری‌ها بخصوص مشکلات گوارشی همچون ورم و میکروب معده است، در صورتی که با رعایت این موارد مشکل همچنان ادامه داشت باید از درمان دارویی استفاده کرد.

وی در خصوص درمان سنتی کیست سینه افزود: این موضوع حتماً باید از نظر طب مدرن بررسی شود، در کنار آن استفاده موضعی از روغن بابونه به مدت دو ماه و همچنین تخم کتان و سیاه‌دانه نیز می‌تواند مؤثر باشد.

دکترای طب سنتی ادامه داد: برای درمان سوزش گلو، خلط پشت حلق، احساس لرز و تحریک گلو که باعث سرفه می‌شود می‌توان از اسپری رساسینکس یا روغن سیناماز در بینی استفاده کرد، کما اینکه همچنان درمان رفلکس معده اصلاح سبک زندگی به‌ویژه خوب جویدن غذا، پرهیز از مصرف مایعات، لبنیات و سالاد به همراه غذا، تقویت سیستم گوارش و... است.

علی بیگی عنوان کرد: در مورد ریزش مو ابتدا باید علت این مشکل مشخص شود سپس وارد فاز درمان شد اما درمان موقتی که بتوان از آن استفاده کرد، ترکیب آرد باقلا، آرد نخود و آرد عدس به همراه زرده تخم‌مرغ است، ترکیبات همچون حنا باید با هم مخلوط و روی مو گذاشته شود.

وی یکی از درمان‌های سنتی برای ضعف شدید اعصاب، افسردگی، اضطراب و بی‌قراری را مزاج‌شناسی فرد عنوان و خاطرنشان کرد: بعد از آن باید با توجه به نوع مزاج فرد دارو تجویز شود، چراکه درمان‌ها می‌تواند کاملاً متفاوت باشند، در کل استفاده از عرق بیدمشک، بهارنارنج، گلاب و زعفران و فالوده سیب یا خود میوه سیب تقریباً در هر مزاجی می‌تواند کمک‌کننده باشد، همچنین دم‌نوش گل‌گاوزبان با لیموی عمانی هم تأثیر خوب و مثبتی دارد.

دکترای طب سنتی اضافه کرد: برای چاق شدن صورت و بدن ابتدا باید مزاج فرد شناسایی شود، اگر مزاج خشک باشد، در مرحله اول رطوبت بخشی انجام می‌شود و این امر با مصرف بادام، شیر بادام، روغن بادام شیرین با آب، مصرف روزانه هفت انجیر و جوانه گندم می‌تواند صورت گیرد.

علی بیگی در خصوص درمان تنبلی تخمدان نیز گفت: درمان‌های مکمل در مورد این عارضه در طب سنتی وجود دارد ولی بیمار باید به‌صورت دقیق معاینه شود تا با توجه به سونوگرافی و دیگر آزمایش‌ها و همچنین علائم و نشانه‌های عادت ماهانه دارو تجویز شود.

وی بیان کرد: برای درد مفاصل به‌طورکلی مدتی نباید لبنیات مصرف شود، با توجه به سن و شرایط بیمار علاوه بر دارو می‌توان از ماساژ و غمز نیز استفاده کرد.

دکترای طب سنتی گفت: در مورد عارضه کم‌کاری تیروئید که تازه تشخیص داده شده و هنوز درمان دارویی برای آن شروع نشده باشد، می‌شود از طریق طب سنتی به بیمار کمک کرد ولی اگر دارو مصرف می‌شود باید همان را ادامه بدهد و از روغن بابونه موضعی بدون ماساژ در کنار آن استفاده کند.

علی بیگی افزود: برای سرفه از بخور گل ختمی استفاده شود اگر سرفه خشک است شربت زوفی بل یا دم‌نوش گل زوفا و اگر خلط دار باشد دم‌نوش آویشن بسیار مناسب است، همچنین بادکش ریه در حد ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی برای رفع جوش‌های پوستی که در اثر استفاده از ماسک ایجاد می‌شود گفت: در زمان استفاده از ماسک فرد در طی روز نباید از کرم‌های چرب استفاده کنند، روزی دو بار از جوشانده بابونه که در یخچال نگهداری شده روی جوش‌ها بمالد و صورت خود را با گلاب شستشو دهد.

دکترای طب سنتی با اشاره به اینکه ظاهر شدن قارچ‌های صورتی روی پوست سر معمولاً به دلیل افزایش سودا در بدن است و  منضج سودا ماءالجبن افتیمونی به همراه داروهای موضعی می‌تواند در جهت درمان آن مفید باشد، افزود: برای رفع سفیدی مو خوردن روزانه یک عدد هلیله سیاه و استفاده از روغن سیاه‌دانه به شرط آنکه این عارضه ارثی نباشد مؤثر است.

علی بیگی ادامه داد: گیاهانی هستند که در رنگ نمودن مو از دیرباز کارایی داشته‌اند، در حال حاضر رنگ موهای گیاهی در بازار وجود دارد که فاقد اکسیدان بوده و مخلوط خرده‌های گیاه است که در بسته‌بندی با رنگ‌های زیتونی، شرابی، قهوه‌ای و مشکی موجود است.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای کنار آمدن با فرزند بدغذا و لاغر داشتن آرامش مادر و اجبار نکردن کودک برای غذا خوردن است، عنوان کرد: بعد از این استفاده از پودر نارگیل و شکر، پودر بادام به همراه عسل که به شکل شکلات درست شده باشد، ماساژ آرام اندام‌ها از بالا به پایین و مالیدن روغن گاوی به بدن کودک البته به‌جز سر و گردن و جلوی قفسه سینه وی می‌تواند در افزایش اشتها به بچه کمک کند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۲۵:۰۸

12 May 2021