۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۶۸۰۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

ریزش کوه یا سنگ در زمان بارش باران، چالش اصلی راهداران در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: راهداری زمستانی در این استان نسبت به سایر استان‌ها دیگر سخت‌تر بوده چراکه 75 درصد راه‌های این استان در مناطق کوهستانی واقع شده است، گردنه‌ها در این استان اکثراً برف خیز هستند و اگر بارش باران رخ دهد ریزش کوه را نیز حتماً به دنبال دارد، این کار راهداران استان را پیچیده‌تر می‌کند.
ریزش کوه یا سنگ در زمان بارش باران، چالش اصلی راهداران در چهارمحال و بختیاری
عزیز الله روشن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اقدامات در راهداری زمستانی به سه بخش قبل از بارش، حین بارش و بعد از بارش‌ها تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات قبل از بارش، یعنی استقرار راهداران و تجهیزات راهداری در جاده‌ و آمادگی کامل برای مقابله با بارش‌ها، گفت: اقدامات دیگر حین بارش است که اگر ریزش باران باشد معمولاً شاهد ریزش سنگ‌ در سطح جاده‌ها خواهیم بود که باید این ریزش‌ها از سطح جاده‌ها جمع‌آوری شود و یا در زمانی که برف می‌بارد، باید برف‌روبی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: اقدامات راهداران بعد از بارش نیز بازگشایی راه‌های اصلی و شریانی است، سپس به ترتیب اولویت به سراغ بازگشایی مسیر تردد روستاها، از پرجمعیت به کم‌جمعیت می‌روند و تا زمانی که راه‌ها به‌صورت کامل بازگشایی نشوند این فرایند ادامه خواهد داشت.

روشن ادامه داد: امسال تقریباً از آذرماه آمادگی کامل اولیه در بحث راهداری حاصل شد تا به‌محض شروع بارش‌ها بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 450 راهدار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که به‌صورت شیفتی در محورهای مواصلاتی استان مستقر می‌شوند، همچنین 300 دستگاه انواع ماشین‌آلات در این استان وجود دارد که در 42 راهدارخانه که اکثراً در نقاط صعب‌العبور و گردنه‌ها احداث شده‌اند مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بیشترین فعالیت مجموعه راهداری به زمانی بازمی‌گردد که بارش‌ها ادامه‌دار می‌شوند که البته مشکلاتی را نیز برای راهداران بوجود می‌آورند.

روشن اضافه کرد: اطلاعاتی که از سایر ارگان‌های ذی‌ربط به دست می‌آوریم را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا سعی کنند در زمان بارش از این محورها عبور نکنند، اگر احیاناً مجبور هستند از مسیرهایی که بارش در آن در حال رخداد است عبور کنند، حتماً لباس گرم و غذا به همراه داشته باشند و قبل از حرکت با سامانه بیست و چهار ساعته 141 مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تماس بگیرند تا با اطلاعات کامل از محورها، سفر خود را به‌صورت ایمن آغاز کنند.

وی یادآور شد: راهداری زمستانی در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها کشور سخت‌تر بوده چراکه 75 درصد راه‌های این استان در مناطق کوهستانی واقع شده است، گردنه‌ها در این استان اکثراً برف خیز هستند و اگر بارش باران رخ دهد ریزش کوه را نیز حتماً به دنبال دارد، این کار راهداران استان را پیچیده‌تر می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: خوشبختانه احتمال سقوط بهمن در این استان کم است اما ریزش‌های کوه یا سنگ به‌واسطه بارش باران می‌تواند خطرناک‌تر از سقوط بهمن باشد.

روشن با بیان اینکه برخی رانندگان بدون استفاده از تجهیزاتی همچون وسایل گرمایشی، غذا و... به سفر می‌روند که باعث بروز مشکلاتی برای راهداران می‌شود، به رانندگان توصیه کرد حتماً در زمان بارش چه برف و چه باران در محورهای کوهستانی از زنجیر چرخ استفاده کنند و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۰۱:۴۷

24 Feb 2021