۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۳۱۶۴
امام جمعه شهر فارسان

جايگاه شهيد حقيقي است واين جايگاه ماست که متغیر است

امام جمعه شهر فارسان گفت: وقتي که شهيد به شهادت مي رسد يکي از دغدغه هايي که دارد در مورد ماندگان است ،جايگاه شهيد حقيقي است واين جايگاه ماست که قابل تغيير است.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، حجت الاسلام حسين جمالي زاد در يادواره شهداي کارمند شهرستان فارسان گفت:از نظر قرآن  شهيد  يک دسته از دسته هايي  ايست که در عالم خلقت خدا خواسته که زنده باشند ونامي  به نام مرده براي آنها ذکر نشده است و اما کساني که شهيد نمي شوند در قرآن کلمه ميت ومرده را براي آنها ذکر مي کنند.

وي تصريح کرد:شهيد زنده است و در محضر  خدا و در کنار اوست و خداوند حاکم است وشهيد حلقه اول اطراف حاکم و رزق و روزي  از بهشت مي برد.

جمالي زاده به فرازي از  زيارت امام حسين(ع) اشاره داشت و اظهار داشت:در زيارت امام حسين(ع) آمده که شهيد  پاک و پاکيزه است و جايگاه او نيز به همين گونه ،شهدا هم خودشان  پاک مي شوند وهم سرزميني که در آنجا دفن مي شوند ،شهدا هم زنده اند وهم محبتشان به دنيا زياد است.

وي خاطرنشان کرد: وقتي که شهيد به شهادت ميرسد  يکي از دغدغه هايي که دارد در مورد ماندگان است شهدا ائما  از خدا بشارت  مي خواهند  و از خدا مي پرسند که آنهايي که زنده اند  و ادعا دارند رهرو راه شهدا هستند خدايا چه کاري انجام مي دهند ،جايگاه شهيد حقيقي است واين جايگاه ماست که قابل تغيير مي باشد.

 از پيامبر اسلام روايت داريم که شهيد هفت خصلت دارد

وي در ادامه اظهار داشت:از پيامبر اسلام روايت داريم که شهيد هفت خصلت دارد،اولين قطره ي خوني که از بدن شهيد چکه مي کند تمامي گناهان او بخشيده مي شود،، همسر بهشتيش سرش را به دامن مي گيرد و غبار از چهره اش پاک مي کند و به او مي گويد آفرين بر تو باد.، از لباسهاي بهشتي مي پوشد که نمونه آنرا در دنيا نمي شناسيم،خزانه داران بهشت در استقبال او با عطر و بوهاي خوش با يکديگر مسابقه ميگذارند تا از دست کدام يک گلهاي بهشتي را بگيرند،خانه و منزل خود را در بهشت مي بيند،به روح پاکش مي گويند زودتر در هر جاي بهشت که ميخواهي منزل کن،به چهره عظمت حق نگاه مي کند و آن براي پيامبر و شهيد سبب آرامش است.

اين برنامه به همت حوزه بسيج شهيد رجايي ادارات و اصناف شهرستان فارسان برگزار شد.

انتهاي پيام1022ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۱:۱۸

12 Jan 2020