۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۷۶۱۴
مسئول دارالقرآن استان:

میزان عمل به مفاهیم قرآنی در خور جامعه ایرانی اسلامی مان نیست

در حال حاضر ميزان فعاليت هاي قرآني و توجه ما به رشته هاي مختلف قرآني از جمله قرائت، حفظ و تفسير قرآن كريم كه در نهايت منجر به يك فهم عميق و عمل به آيات نوراني كتاب وحي در سراسر زندگي مان مي گردد در خور جامعه شيعي ما نيست.
میزان عمل به مفاهیم قرآنی در خور جامعه ایرانی اسلامی مان نیست
مهدی پرتوی در گفت و گوی مشروح با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به این که تنها منادي حقيقي هدايت و سعادت بشري و سرچشمه لايزال معرفت الهي، قرآن‌كريم است گفت: در حال حاضر ميزان فعاليت هاي قرآني و توجه ما به رشته هاي مختلف قرآني از جمله قرائت، حفظ و تفسير قرآن كريم كه در نهايت منجر به يك فهم عميق و عمل به آيات نوراني كتاب وحي در سراسر زندگي مان مي گردد در خور جامعه شيعي ما نيست.
 
پرتوی این گونه ادامه داد که: قسمتي از اين مساله به ما مسئولان و نهادهاي متولي امور قرآني بر مي گردد كه مي طلبد با برنامه ريزي و كار جهادي و جلوگيري از هدر رفت انرژي بر اثر موازي كاري به آن چه مطلوب است دست پيدا كنيم و فضا را براي فعاليت مردم قرآن دوست كشورمان مهيا كنيم.

وی در ادامه این مطلب افزود: بر كليه مسئولان كشور و به ويژه خادمان امور قرآني، واجب است بيش از پيش بسترهای لازم را براي رشد و تعالي آموزه‌هاي قرآني، در بين آحاد امت اسلامي فراهم كرده و زمينه‌هاي آموزش قرآن‌كريم را به صورت منظم ايجاد نمايند.

این مقام ارشد قرآنی با توجه به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با مدیرت جهادی و عزم ملی تصریح کرد: به همين منظور دارالقرآن الكريم استان برنامه هاي هدف مندی درشهرستان هاي ۹گانه استان با توجه به نياز و ظرفيت هاي هر شهرستان در جهت تحقق شعار سال با رويكرد ترويج و تعميق فرهنگ قرآني و اسلامي جامعه در سال جاری در دست اقدام دارد.

وی عمده فعاليت دارالقرآن استان در قالب ۴۵ موسسه قرآني زير نظر این مرکز دانست و خاطر نشان شد: در حال حاضر در استان علاوه بر موسسات قرآني ۲۵ خانه قرآن شهري و ۷۲ خانه قرآن روستايي نيز مشغول به ارائه خدمات و آموزش قرآن به متقاضیان هستند.

پرتوی همچنين از راه اندازی مجمع پیشکسوتان قرآنی در طول یک سال گذشته یاد کرد.

 مسول دارالقرآن کریم تعداد حافظان کل قرآن استان را بیش از 70نفر برشمرد و اذعان کرد: در جهت استعدادهاي نوظهور قرآني این سازمان همه ساله در طرحي با عنوان پرورش استعدادهاي درخشان اقدام به شناسايي افراد نخبه و برگزاري يك سري دوره هاي ويژه برای اين افراد مي نمايد كه در اين رابطه امسال در استان چهارمحال و بختياري يكي از نوجوانان قاري شناسايي و براي گذراندن اين دوره ها به محل برگزاري دوره ها در كرج اعزام شد.

پرتوی در پایان از مردم خواست با توجه و اراده بيشتري نسبت به آن چه پيامبر اعظم (ص) و اهل بيت معصومين (ع) در رابطه با قرآن توصيه داشته اند سعي كنیم اين يادگار ارزشمند حضرت ختمي مرتبت و اين معجزه جاويد دين مبين اسلام مهجور نماند كه هرچه ما به قرآن عمل كنيم دنيا و آخرت زيباتري براي خود خواهيم ساخت.

انتهای پیام/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۵:۰۴

21 Jan 2020