۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۲۳۶۹۹
رئيس اداره هواشناسي بروجن در گفتگو با کلار:

ادامه بارندگي ها تا سه روز آينده در بروجن/ احتمال وقوع سيلاب هاي موقت/کشاورزان نسبت به جمع آوري محصولاتشان اقدام کنند

رئيس اداره هواشناسي بروجن گفت: سامانه بارشي که بر فراز منطقه وجود دارد امواج ضعيف فراز مياني است که موجب تقويت جريان هاي محلي در بعد از ظهرها تا سه روز آينده مي شود.
ادامه بارندگي ها تا سه روز آينده در بروجن/ احتمال وقوع سيلاب هاي موقت/کشاورزان نسبت به جمع آوري محصولاتشان اقدام کنند
به گزارش جهانبین، نبي ا... بادست در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار کلار اظهار داشت: سامانه بارشي که بر فراز منطقه وجود دارد امواج ضعيف فراز مياني است که موجب تقويت جريان هاي محلي در بعد از ظهرها تا سه روز آينده مي شود.

وي با بيان اين که بعد از ظهر ها افزايش ابر، وزش باد، رعد و برق و بارش هاي رگباري را بيشتر طي امروز بعد از ظهر، فردا و بيشتر ناپايداري ها در سمت شمال غرب، جنوب و جنوب شرق استان را شاهد هستيم، افزود: به تدريج هر چه به روز شنبه نزديکتر مي شويم شدت بارندگي کاسته مي شود.

بادست بيان کرد: در بروجن هم بيشتر سمت جنوب و جنوب شرق شهرستان مناطقي از جمله گردبيشه، امام قيس و بخش بلداجي در منطقه چغاخور از شدت بيشتري برخوردار است.

رئيس اداره هواشناسي بروجن در توصيه اي به دامداران و گردشگران هشدار داد از اتراق در ارتفاعات، حاشيه رودخانه ها و دره ها خودداري کنند که سبب رعد و برق و احتمال وقوع سيلاب هاي موقت ميشود.

بادست به کشاورزان توصيه کرد نسبت به جمع آوري و انتقال خرمن محصولاتشان اقدام نمايند.

وي با بيان اين که طي چند روز گذشته مجموعا ۴.۶ دهم ميلي متر بارندگي در ايستگاه بروجن به ثبت رسيده، گفت: مجموع بارندگي از آغاز سال زراعي(اول پاييز سال گذشته) ۲۸۶ ميلي متر بوده که اين نسبت به ميانگين بلند مدت ۹ درصد افزايش و نسبت به بارش هاي سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزايش داشته است.

بادست ادامه داد: با وجود بارندگي هاي اخير همچنان شاهد خشکسالي هستيم و با توجه به تغيير الگوهاي بارش به صرفه جويي در مصرف آب توصيه داريم.

رئيس اداره هواشناسي بروجن گفت: افزايش بارندگي هاي اخير حاکي از آن نيست که وضعيت بارندگي ها و ذخاير منابع آبي شهرستان و استان وضعيت مناسبي دارد.

وي در پايان افزود: با توجه به تغيير اقليم و عوض شدن شکل بارش ها و پراکنش بارش ها، بارندگي هاي اخير تاثيري بر ذخاير منابع آب ندارد.

انتهاي پيام1020ج /۵۴۰/ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۶:۲۱

17 Jan 2020