۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۷۶۴۰
معاون امور بين‌الملل رئيس مجلس:

خيمه‌شب بازي آمريکا در ائتلاف مقابل داعش، فقط براي حضور در منطقه است/ آمريکا ايجادکننده تروريسم است

اين بار آمريکا با ترفند مزمزه کردن نظر ايران، پيشنهاد ائتلاف را مي دهد، لذا با توجه به توخالي و پوچ بودن اين ادعا، جمهوري اسلامي ايران تحت هيچ عنواني به اين ائتلاف وارد نمي‌شود.
خيمه‌شب بازي آمريکا در ائتلاف مقابل داعش، فقط براي حضور در منطقه است/ آمريکا ايجادکننده تروريسم است
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر شيخ الاسلام در گفت‌و‌گو با اساتید برتر، اظهار داشت: ابتدا بايد ديد چرا آمريکايي ها تا الان عليه داعش در سوريه و عراق نجنگيده اند و چرا امروز رگ جنگ با داعش براي آن ها پر کرده است؟ علت آن اين است که داعش، تاکنون مسلمانان و شيعيان را مي کشت، مساجد را تخريب مي کرد، سر کشيشان را از تن جدا مي کرد و با سرهاي آنان به عنوان توپ فوتبال رفتار مي کردند، حالا که دو تا آمريکايي را سر بريدند، آمريکا دم از مبارزه با تروريست زده و بايد تمامي دنيا براي جنگ با داعش با آمريکا ائتلاف کنند.

وي، پيشنهاد ائتلاف آمريکا را امري توخالي و پوچ عنوان کرد و گفت: جالب اينجاست که اين ائتلاف شاخه اي از ائتلاف کشورهاي جهان براي ساختن و تجهيز داعش بوده است. چرا که آمريکا، يک روز با عنوان ائتلاف چون جبهه النصره، داعش و گروه هاي ديگر عليه سوريه و به طور کل، مقابل جبهه اسلامي مي جنگيدند، حمايت و تجهيز داعش براي آمريکا هم از نظر اسلحه و مهمات، هم از نظر آموزش ها و هم از نظر تامين نيروي انساني، ضرورتي امکان ناپذير بود، اما امروز که با کشتن دو شهروند، آمريکا خود را تحقير يافته ديده و بر طبل جنگ با داعش مي کوبد.

سفيرسابق جمهوري اسلامي ايران در سوريه و عراق گفت: اعضاي اين ائتلاف از جمله آمريکا و غرب که تا چندي پيش بر کمک به داعش و النصره تاکيد داشتند، اما چه شده است که امروز جنگ با داعش به عنوان شعار، مطرح و اعلام پيشنهاد ائتلاف به کشور هاي ديگر مي دهند؟

وي با بيان اينکه برخي کشور ها از لحاظ ايدئولوژيک، ايجاد کننده و حامي داعش هستند، يکي از کشورهايي که بيشترين تبليغات و حمايت هاي مادي را در ايدوئولوژي تکفيري مي کند، آمريکاست و محال است که مبارزه اي را با عنوان ائتلاف کشورها، آغاز کند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: آمريکايي ها که خودشان را سردمدار شوراي امنيت خوانده اند، در قطع نامه بيست هفده(۲۰پ۱۷) صادره از شوراي امنيت هم نام داعش و هم نام جبهه النصره و هم شاخه هاي تشکيل دهنده تکفير وجود دارد، اما آمريکايي داعش را عمده دانستند و در آن گفته اند که بايد همه کشور ها به اين گروه کمک کنند و اين مساله با فراخواني و دعوت براي مبارزه با داعش تناقض پيچيده اي دارد.

وي ادامه داد: در اين قطع نامه، کشورهايي که قرباني تروريسم بوده اند و از اين مساله رنج مي برند، اعم از روسيه، چين و ايران به شوراي امنيت راه داده نشده اند(کما اينکه در صورت دعوت هم، ايران شرکت نمي کرد)، اين بار آمريکا با ترفند مزمزه کردن نظر ايران، پيشنهاد ائتلاف را مي دهد، لذا با توجه به توخالي و پوچ بودن اين ادعا، جمهوري اسلامي ايران تحت هيچ عنواني به اين اوتلاف وارد نمي شود.

شيخ الاسلام با بيان حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از نيروهاي مردمي عراق در بحث مقابله با داعش، مبارزه با تروريسم را اولويت کشور دانست و گفت: اگر نيروهاي حزب الله و مقاومت اسلامي با پشتيباني ايران در قصير و قلمون با داعش نجنگيده بودند، احتمال سقوط سوريه به قطعيت نزديک مي شد و در اين صورت با نيروهاي بيشتري به عراق گسيل مي يافتند و هم اکنون خطر داعش براي ايران بيش از هر چيز ديگري بود.

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: مطابق با فرمايشات حضرت امام خامنه اي(مدظله العالي)، حمايت ايران از کردهاي عراق و فتواي حضرت آيت الله سيستاني مبني بر حضور در جبهه جنگ با داعش، هم از جمله عوامل شکسته شدن کمر داعش بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۳:۴۴

12 Feb 2020