۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۲۴۲۱۸
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دولت مردان از فرصت های خود بهترین استفاده را بکنند/چهارمحال و بختیاری برای فتنه‌گران، ناامن است

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری گفت: همه ما می دانیم همه آن چیزی که در این دنیا وجود دارد زودگذر بوده از این رو همه مردم و خصوصا" دولت مردان باید از فرصت های پیش رو بیشترین استفاده را بکنند.
دولت مردان از فرصت های خود بهترین استفاده را  بکنند/چهارمحال و بختیاری برای فتنه‌گران، ناامن است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز محمد علی نکونام با اشاره به اینکه همه فرصت ها را باید مقتنم شمرد اظهار داشت: آنچه در اختیار ما قرار می گیرد باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بهترین فرصت هایی که در این ایام با آن مواجه هستیم در دو جهت فکری و عملی می باشد عنوان کرد: آنچه باید انجام دهیم بیشتر در راستای برنامه ها و جهت گیری های فرهنگی است.

نکونام با اشاره به اینکه امید است که دولت مردان در مسیر اهداف بلند حضرت ثامن الحجج(علیه‌الصّلاةوالسلام) قدم بردارند بیان داشت: دولت مردان باید فضایی را فراهم کنند که بیشتر از عنایات و برکات امام زمان (عج) استفاده شود.

وی با بیان اینکه این دولت گام‌های خوبی برداشته و انصافاً می‌توان گفت در یک عرصه‌هایی نمره مثبت و نمره خوبی دارد عنوان کرد: معمولاً در همه دولت‌ها این گونه بوده است که یک سری نکات منفی و یک سری نکات مثبت در همه دولت‌ها وجود داشته است و نمی‌شود انتظار داشت که یک دولت در همه عرصه‌ها، تمام عیار نمره مثبت و یا خدایی نخواسته نمره منفی داشته باشد.

نکونام تاکید کرد: دولت در مسائل هسته‌ای ، مذاکرات و سیاست خارجی در این حدی که بوده خوشبختانه حرکت‌های خوبی را انجام داده است . اما طبعا مسائل و مشکلاتی در کنار آن است که باید تلاش کرد آن هم جمع و جور شود وبرسد به آن جایی که مدنظر نظام است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در مسئله عمران و آبادانی کشور گام های زیادی برداشته شده است بیان داشت: به هر حال در این مقاطع ماها و کشور های درگیر مسائل هسته‌ای و مذاکرت شد که البته در حد خودش می‌طلبد و لازم بود که این حرکت صورت بگیرد اما اگر احیاناً یک فرصت‌هایی از دست‌مان رفت این قابل جبران است و الان می‌توانیم همچنان با جدّیت دست به دست هم بدهیم و از فرصت باقی مانده استفاده کنیم و کشور را در جهت سازندگی به معنای واقعی سوق بدهیم.

نکونام با اشاره به فرمایشلت مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: آقایان بیایند بگویند و برای مردم تبیین کنند، ولی با واقعیات وفق بدهد و مردم لمس کنند. مثل همان چیزهایی که مردم لمس کردند در مسئله اقتصاد و مسئله تورم که در یک حدی فضا جامعه در مسائل اقتصادی یک فضای آرامی است. خب، البته باید حرکت و شتاب را بیشتر کرد که در این جهت هم مردم لمس کنند.

وی به مسئله عدالت اشاره کرد و گفت: حتماً در کنار توسعه عدالت دیده شود؛ عدالت یک ضرورت است. متاسفانه در یک مقطعی نسبت به این معناغفلت صورت گرفته است و توسعه فقط یک جانبه دیده شد و این طبعاً هم مسئولیت شرعی ایجاد می‌کند. مسئولیت قانونی ایجاد می کند و هم با اصول انقلاب به هیچ وجه سازگار نیست.

نکونام افزود: عدالت مهم است و اقتضاء عدالت هم، همین است که تلاش کنیم آن جاهایی که کمتر توسعه یافته است و حالا اگر دیگر نخواهیم اسم محروم بگذاریم به دلایل مختلف بگویم کمتر توسعه یافته آن جاهایی که کمتر توسعه یافته‌اند بیشترمایه گذاشته شود. بیشتر امکانات به کار گرفته شود تا بالاخره این‌ها بیایند بالا و توازن به معنای واقعی برقرار شود و این مهم ضرورت دارد.

وی از زحمات استاندار چهار محال و بختیاری نیز تشکرد کرد و بیان داشت: تعامل برقرار کردن بین مردم و مسئولین برای حل مشکلات و مسائل یکی از مهم ترین ویژگی های استاندار چهارمحال و بختیاری است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ، لازم است بین مردم و مسئولین هم دلی و هم زبانی صورت گیرد تاکید کرد: نسبت به مسئله وحدت، همان گونه که فرمودید و حضرت آقا هم به زیبایی با مثالی که فرمودید، بیان کردند وانصافاً قابل توجه است، اما این همدلی و هم‌زبانی یک لوازمی دارد؛ صرف این که بگوییم و شعار بدهیم این‌ها نمی‌شود؛ باید لوازمش را فراهم بکنیم؛ اگر باید لوازمش فراهم بشود باید همه مراقبت کند و همه دست به دست هم بدهند و همه در حرف‌هایشان، در موضع گیری‌هایشان، در تصمیم‌گیری‌هایشان و در فضاهایی که می‌خواهند ایجاد کنند، همه دست به دست هم بدهند تا همدلی و هم‌زبانی ایجاد بشود و وحدت در جهت‌گیری‌ها نمود پیدا کند.

نکونام با اشاره به انتخابات در پیش رو اظهار داشت: فضاهایی که در گروه ها ایجاد می شود خیلی مهم است و باید بکوشیم فضای خوبی در استان حکم فرما شود .

وی بیان داشت: اگر انتخابات نشاط داشته باشد، شاهد حضور حداکثری مردم نیز خواهیم بود و انتخابات آن گونه که در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران است باید صورت بگیرد.

نکونام یادآور شد: برای برگزاری بهتر انتخابات قطعا لازمه‌اش این است که گروه‌های فعال سیاسی در عرصه باشد و تردیدی نسبت به این وجود ندارد و باید برای آن فضا فراهم کرد. اما، مراقب باشیم مبادا خدایی نخواسته ما خودمان با دست خودمان فضا را برای یک کسانی فراهم نکنیم که چوب‌شان را خورده‌ایم؛ نظام دومرتبه گُرده خودش را آماده کند برای چوب کسانی که به گرده نظام چوب زده اند؛ این دیگر نزد پروردگار متعال قابل بخشش نیست که ما دوباره فضاهایی را ایجاد کنیم که احیاناً افرادی بیانند و سوء استفاده کنند.

وی تاکید کرد : این خیلی بیداری، هوشیاری و حواس جمعی می‌خواهد که انتخابات را اگر می‌خواهیم با نشاط برگزار کنیم با دست خودمان خدایی نخواسته به فتنه مجدد تبدیل نکنیم؛ خیلی مراقبت می‌خواهد.

نکونام با بیان اینکه ، استان چهارمحال و بختیاری استان آرام و امنی است اما برای فتنه‌گران، ناامن است تصریح کرد: یعنی اگر ما ببینیم خدایی نخواسته بخواهند فتنه‌گران این جا راه پیدا کنند و بخواهند بیایند و استان را بهم بریزند قطعاً اولین کسی که محکم در مقابل آن ها خواهد ایستاد خودم هستم .

وی با تاکید بر اینکه نباید در این عرصه فضای بسته هم برای منتقدان سالم و منتقدان دلسوز به وجود بیاوریم عنوان کرد: ما الان گاهی از این ناحیه هم دچار ضایعه و خطر می‌شویم. فضا باید برای آن‌هایی که واقعاً دلسوز هستند و ناصحانه نقد می کنند، پرنشاط باشد و به راحتی حرفشان را بزنند؛ این اگر نباشد مثل همان فنری می‌ماند که ما آن‌ها را بسته نگه می‌داریم و یک دفعه دست برداریم و فنر باز شود و کلی مشکلات برای جامعه به وجود بیاورد. این نکته مهم است. اجازه بدهیم راحت حرفشان را بزنند و انتقاد های دلسوزانه خود را مطرح کنند. البته طبعاً منتقدان هم باید مراقب باشند. بالاخره دولت است و دولت را باید تقویت کنند. تخریب خدایی نخواسته به هیچ‌وجه نباید صورت بگیرد و به هیچ وجه نباید به گونه‌ای شود که حرکت دولت با مسائلی مواجه شود. این نکاتی است که طبعاً مهم است و باید به آن‌ها توجه شود.



انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۳:۰۴

15 Feb 2020