۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۳۴۶۴۹
یکی از رزمندگان شهرستان سامان:

فرماندهي مقتدرانه حضرت امام و ولايت‌پذيري رزمندگان اسلام عامل پيروزي در عمليات بيت‌المقدس

سهراب بابادايي از رزمندگان شهرستان سامان با اشاره بر اينکه يکي از عوامل شکست دشمن در فتح خرمشهر اصل غافلگيري بود، ابراز کرد: فرماندهي مقتدرانه حضرت امام و ولايت پذيري رزمندگان اسلام عامل پيروزي در عمليات بيت المقدس بوده است.
فرماندهي مقتدرانه حضرت امام و ولايت‌پذيري رزمندگان اسلام عامل پيروزي در عمليات بيت‌المقدس
به گزارش جهانبین نیوز، سهراب بابا دايي در گفت و گو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه عمليات بيت المقدس طي چهار مرحله در ۱۰ ارديبهشت سال ۱۳۶۱ با بيش از ۳۰۰ گردان رزمي در منطقه جنوب آغاز و طي مدت ۲۴ روز توانست ضربه اي جبران ناپذير بر پيکر ارتش بعث عراق وارد کند، اظهار داشت: عمليات الي بيت المقدس که بعلت توقف آن در خطوط مرزي به عمليات بيت المقدس نام گرفت و در ساعت ۳۰ دقيقه بامداد مورخه ۱۰ ارديبهشت سال ۱۳۶۱ با رمز يا علي بن ابيطالب از سه محور آغاز شد.

بابادايي با اشاره بر اينکه در جبهه شمالي عمليات بيت المقدس پس از شکسته شدن خطوط دفاعي دشمن و به محاصره در آمدن نيروهاي عراقي در شهر هويزه، راه ارتباطي دشمن از جنوب منطقه بستان با آنها قطع شد، بيان داشت: تنها راه کمک رساني به آنها از جنوب منطقه هويزه و طلائيه و کوشک بود زيرا پشت سرشان باتلاق هاي هورالهويزه قرار داشت و اين خود سبب گرديد دشمن کمي خود را به عقب بکشاند تا در محاصره بيشتر ايراني ها قرار نگيرد.

وي با بيان اينکه سخت ترين منطقه نبرد در عمليات، مربوط به قرارگاه جنوبي منطقه (نصر) بود که بعلت حساسيت منطقه و نزديکي آن با شهر خرمشهر، دشمن سرسختانه مقاومت کرد اذعان داشت: تلفات سنگيني را تيپ هاي ۲۷ محمدرسول الله و ۱۴ امام حسين (ع) در پاتک هاي آن متحل شدند.

بابادايي افزود: يکي از گردان هاي تيپ محمد رسول الله، گردان سلمان به فرماندهي شهيد حسين قجه اي و يکي از گردان هاي تيپ امام حسين، گردان امام سجاد بفرماندهي شهيد زال يوسف پور بودند که هر دو فرمانده در پاتک دشمن شهيد شدند.

وي با بيان اينکه صدام اصلا فکر نمي کرد که خطوط دفاعي عراق به اين زودي از هم بپاشد عنوان کرد: از همان موقع بود که صدام پيشنهاد پايان جنگ و قبول قطعنامه ۵۹۸ و به رسميت شناختن مرزهاي بين المللي با ايران داد.

بابادايي با بيان اينکه ايران بلافاصله بعداز عمليات بزرگ فتح المبين، عمليات بيت المقدس را انجام داد ، تصريح کرد: همچنين آزاد سازي شهرهايي مثل هويزه، دارخوين، جاده اهواز - خرمشهر و بخصوص خرمشهر که نشان از اقتدار نيروهاي مسلح ايران و ضعف و سردرگمي نيروهاي عراقي را در اذهان بين المللي در پي داشت.

سهراب بابادايي گفت: صدام گفته بود اگر ايراني ها بتوانند خرمشهر را پس بگيرند من کليد بصره را به آنها ميدهم.

وي يکي از عوامل شکست دشمن را اصل غافلگيري عنوان کرد و تصريح کرد: دشمن اصلا فکر نمي کرد ايران بعد از عمليات فتح المبين بتواند عمليات گسترده انجام دهد به همين خاطر اکثرا در شب اول عمليات با لباس راحتي اسير شدند.

بابادايي تاکيد کرد: از ديگر عوامل پيروزي رزمندگان در عمليات بيت المقدس روحيه بالاي رزمندگان اسلام و روحيه ضعيف نيروهاي عراقي بعد از شکست عمليات فتح المبين در درجه اول فرماندهي مقتدرانه حضرت امام و ولايت پذيري رزمندگان اسلام از عوامل پيروزي بود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۰:۳۲

4 Jan 2020