۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۱۰۵۷
لاریجانی در همایش انجمن متخصصان محیط زیست

معضلات زیست محیطی، نیازمند تلاش دیپلماتیک

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل معضلات محیط زیست نیازمند آن است که علاوه بر جدی گرفتن استانداردهای زیست محیطی، تلاشی دیپلماتیک در سطح منطقه و بین المللی نیز صورت گیرد.
معضلات زیست محیطی، نیازمند تلاش دیپلماتیک
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی در همایش انجمن متخصصان محیط زیست که به همت دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، افزود: باید برای معضلات زیست محیطی از جمله ریزگردها، طرح کاملی را دنبال کنیم و این طور نباشدکه به محض ورود ریزگردها تلاش هایی انجام شود و پایان گیرد.

وی گفت: شش سال قبل در سفر به عراق گفتگوهایی جدی با نخست وزیر وقت این کشور درباره محیط زیست انجام دادیم اما وضع عراق در آن زمان به شکلی بود که محیط زیست را جدی نمی گرفتند، لذا هر سال این پدیده تشدید شد.

لاریجانی افزود: در این زمینه باید سطح آگاهی های عمومی از طریق رسانه ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی برای صیانت از محیط زیست بالا برود.

وی گفت: در کشور ما خشک شدن تالابها، ورود ریزگردها و آلودگی هوا از جمله مشکلات زیست محیطی است و در این زمینه استفاده بد از جنگل ها و دریاها از جمله دغدغه هاست.

رئیس مجلس افزود: حجم فرسایش جنگل ها بسیار زیاد است در حالی که باید آن را غنیمت بشمریم و در حوزه زمین های زراعی و مراتع نیز استفاده نابجا صورت می گیرد.

انتهای پیام/1021ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۵:۱۶

2 Jan 2020