۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۹۵۶۴
وزیر دولت اصلاحات:

وعده صد روزه دولت و خوش‌بینی به مذاکرات اشتباه بود

وزیر راه دولت اصلاحات، وعده ۱۰۰ روزه دولت یازدهم برای بهبود معیشت مردم را مورد نکوهش قرار داد و گفت فاصله دولت با مردم زیاد شده است.
وعده صد روزه دولت و خوش‌بینی به مذاکرات اشتباه بود
به گزارش جهانبین نیوز، احمد خرم در مصاحبه با روزنامه آرمان اظهار داشت: معتقدم یکی از اشتباهات دولت آقای روحانی این بود که قبل از اینکه بر اوضاع مدیریتی کشور مسلط شود یک برنامه صد روزه ارائه کرد و عنوان کرد که پس از این صد روز وضعیت کشور به خصوص در مسئله معیشت مردم بهتر خواهد شد. دولت‌ها معمولا برنامه بلندمدت چهارساله یا میان‌مدت ارائه می‌کنند. به هر حال برنامه صد روزه آقای روحانی به صورت کامل اجرا نشد و آقای روحانی به دستاوردهایی که مدنظر داشت دست پیدا نکرد و این مسئله تاثیر منفی خود را بر ادامه حرکت دولت بر جای گذشت. در کنار این مسئله باید عنوان کنم که مقدمات و زمینه‌های برنامه چهار ساله دولت آقای روحانی هم مهیا نیست. برای اینکه دولت به اهداف خود دست پیدا کند چند شرط اساسی وجود دارد، اول اینکه دولت باید از خود «اراده» نشان دهد. خواستن و مطالبه کردن شرط اول است. شرط دوم که اراده را تکمیل می‌کند «دانایی» است، یعنی باید افراد کار بلد و تحصیل کرده اراده دولت را پیش ببرند. شرط سوم «توانستن است؛ یعنی باید توانایی انجام اراده‌های دولت در بین اعضای کابینه وجود داشته باشد. شرط چهارم «شدن» است.
وی ادامه می‌دهد: مدیران آقای روحانی از نظر اجرایی از مدیران دولت آقای خاتمی قوی‌تر نیستند. به عنوان مثال وزیر نفت آقای خاتمی هم همین آقای زنگنه بود. اما زنگنه دولت اصلاحات کجا و این آقای زنگنه که بسیار محتاط شده است کجا. آقای زنگنه در دولت آقای خاتمی بسیار پرقدرت و تاثیرگذارتر از امروز بود. مدیران اجرایی آقای خاتمی صددرصد در تصمیم‌گیری‌های خود، مختار بودند. آقای خاتمی هیچ‌گاه در امور تخصصی وزرا و مدیران دولت دخالت نمی‌کرد.

وی می‌افزاید: خاتمی نسبت به روحانی دموکرات‌تر بود.
وزیر دولت اصلاحات در ادامه و در پاسخ این سوال که «یکی از انتقادهایی که به دولت آقای روحانی وارد بوده این است که دولت تدبیر و امید مشکلات داخلی را به مسائل خارجی و به خصوص مذاکرات هسته‌ای گره زده است. به نظر شما اگر دولت نتواند در این زمینه به موفقیت خاصی دست پیدا کند با مشکلات بزرگتری مواجه نخواهد شد؟» گفت: قطعا به مشکلات بزرگتری برخورد خواهد کرد. من تا پیش از پایان این دور از مذاکرات به دوستان خوشبین هشدار می‌دادم که اگر آمریکا در این چارچوب تعیین شده به ایران جواب مثبت بدهد و با ایران به توافق برسد دیگر آمریکا نیست. آمریکایی‌ها پس از سی سال در حال عقده‌گشایی هستند. ما باید خود را مهیای شرایطی کنیم که بتوانیم یک مدت طولانی با این تحریم‌ها زندگی کنیم. اینکه ما فکر کنیم که یک‌شبه تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود اشتباه است. دولت نباید از ابتدا همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد تحریم‌ها قرار می‌داد. اگر دولت با همان همتی که در مذاکرات هسته‌ای از خود نشان داده به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توجه می‌کرد، بسیاری از مشکلات تاکنون حل شده بود.

خرم همچنین با بیان اینکه دولت باید کمیته حل و فصل فوری مشکلات مردم را از مجرب‌ترین افراد تشکیل دهد، با این سوال مواجه شد که «آیا به نظر شما فاصله دولت روحانی با مردم زیاد نشده است؟». وی در پاسخ گفت: بله؛ من هم معتقدم چنین اتفاقی افتاده است.

منبع: کیهان

انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۸:۲۹

27 Dec 2019