۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۲۱۲۴۵
سردار فضلی:

برگزاري يادواره هاي شهدا، گرفتن عبرت از تاريخ و جلوگيري از تکرار وقايع تلخ تاريخ است

جانشين بسيج مستضعفين کشور گفت: برگزاري يادواره هاي شهدا، گرفتن عبرت از تاريخ و جلوگيري از تکرار وقايع تلخ تاريخ است
برگزاري يادواره هاي شهدا، گرفتن عبرت از تاريخ و جلوگيري از تکرار وقايع تلخ تاريخ است
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از بام ایران خبر، سردار علی فضلی در یادواره ۴۹۰۰شهید فرهنگی کشور و یادواره شهیدشاخص، حاج خداکرم رجب پور که در سالن ورزشی شهدای آموزش و پرورش شهرکرد برگزارشد گفت: برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا نه تنها یاد و خاطره دلاورمردی های ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی را بازگو می کند، بلکه از تکرار وقایع تلخ تاریخی جلوگیری کرده و دستمایه ای برای عبرت گرفتن از عاشورا و دیگر وقایع تاریخ است.


علی فضلی، شهداي فرهنگي را طلايه داران آموزش و تربيت در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل برشمرد و گفت: شهيد رجب پور شهيدي است که در ميان ۱۲۷شهيد فرهنگي تيپ هميشه سرفراز قمر بني هاشم(ع) چهارمحال و بختياري به خوبي او را مي شناسيم و مردم اين استان براي داشتن اين سرمايه هاي عظيم ارزشي و معنوي بايد بخود ببالند.

فضلی از فرهنگیان شهید به عنوان اسطوره های علم و عمل در راه حق، یاد نمود و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ما مفتخر است که نزدیک به پنج هزار شهید فرهنگی را در پیشانی پر افتخار خود حک کرده و پاسداشت این گوهرهای ماندگار، اجری ماندنی و بی نهایت با خود به همراه دارد.

جانشین بسیج مستضعفین کشور، شهید خداکرم رجب پور را الگوی تهذیب و تحصیل و سنگرداری خواند و افزود: این شهید بزرگوار توفیق معلمی و جهاد در راه فرادادن آموزه های معنوی را قبل از جنگ برعهده داشته است و با نواختن آهنگ جنگ هم در عملیات های متعددی از قبیل فتح المبین، خیبر، والفجر۸، آزادسازی سنندج، کربلای ۴ و ۵ شرکت می کنند و در سال ۶۵ در عملیات غرور آفرین کربلای ۵ نمره قبولی ۲۰ را از خالق خود دریافت و شهادت را با میل جان استقبال می کند.


وی با اشاره به لزوم دفاع از مرز و بوم برای آحاد مردم اظهار داشت: امروز، صحنه های مقابله با داعش در سوریه، عراق و دیگر کشورها توسط جوانان جان برکف ایران، صحنه های عشق بازی و دفاع از دین خداست.


علی فضلی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور، ادامه مسیر دلداگی و آزادمردی شهدای دفاع مقدس است، به واقعه واژگونی اتوبوس دانش آموزان راهیان نور بروجن در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: به صراحت می توان گفت که این عزیزان راه شهدا را دریافتند و مطمئنا با آنان محشور خواهند گشت.

وی با تسلیت مجدد به خانواده های دانش آموزان کاروان راهیان نور بروجن، از مسولان خواست تا تمهیدات برای پاسداشت این شهیدان و اعزام خانواده های آنان به مناطق عملیاتی جنوب فراهم شود.


به گزارش بام ایران خبر، یادواره شهدای فرهنگی کشور شب چهارشنبه با تشییع شهید گمنام، رونمایی از کتاب خاطرات شهید شاخص، اجرای رزمایش عملیاتی، نمایش شهادت حضرت زهرا(س) و سخنرانی مدعوین به کار خود پایان داد.

انتهای پیام1020ج /۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۱:۰۵

3 Jan 2020