۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۲۴۱۶۱
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نمازجمعه

مراقبت از حقوق شهروندي و خط و نشان کشيدن براي شوراي نگهبان مهم ترين کليد واژه هاي امروز دولتمردان براي طراحي فتنه اي جديد است

امام جمعه کوهرنگ گفت: طبق اصل قانون اساسي، صيانت از جمهوريت و اسلاميت نظام بر عهده شوراي نگهبان است که متأسفانه امروزه برخي ها مي خواهند اين قانون را پشت پا بگذارند و اجازه ندهند اين شورا به وظايف قانون خود عمل کند.
مراقبت از حقوق شهروندي و خط و نشان کشيدن براي شوراي نگهبان مهم ترين کليد واژه هاي امروز دولتمردان براي طراحي فتنه اي جديد است
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، نماز جمعه کوهرنگ حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطباين، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه شهر چلگرد ، با اشاره به اين که طبيعت انسان اقتضا مي کند که در هر سن و جايگاهي قرار دارد، حکومت و فرماندهي کند اگر چه به اندازه يک منزل و محيط کوچک، گفت: امام جواد(ع) مي فرمايد: "هرکس دوست دارد ديگران فرمانبردار و مطيع او باشند، بايد در برابر خداوند خشوع کند و از خداوند بترسد چراکه همه قدرت ها و همه عزت ها در سايه بندگي خداوند متعال محقق خواهد شد.

وي با اشاره به اين که تقوا هم اثرات فردي دارد و هم اثرات اجتماعي، تصريح کرد: اثر فردي آن سبب خودسازي انسان و اثر اجتماعي آن سبب ايجاد وقار و آرامش براي فرد در جامعه مي شود و مردم به وجود او افتخار مي کنند.

امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که هر کس مطيع خداوند باشد، همه عالم مسخر او مي شود، افزود:  به يقين بالاترين مرتبه دوست داشتن، عشق است؛ بياييم عاشق معبود خود باشيم و اطاعت و فرمانبرداري خود را در همه حالات به او نشان دهيم که اگر اين شد، همه جامعه و عالم نيز مطيع و فرمانبردار ما خواهند شد.

اين مقام مسؤول در ادامه به ديدار چند روز گذشته هيأت دولت با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و با تشريح برخي از مهم ترين محورهاي فرمايشات رهبري در اين ديدار، انتقاد از عملکرد وزير فرهنگ و ارشاد را مهم ترين محور سخنان ايشان دانست و ابراز داشت: متأسفانه عملکرد اين وزارت خانه در حوزه مجوز دادن به نشر برخي از کتاب ها و همچيني اکران برخي از فيلم ها به هيچ عنوان پسنديده و قابل قبول نيست.

وي با بيان اين که فرهنگ، مهم ترين موضوع کشور است که پايه و اساس انقلاب بر مبناي آن شکل گرفته، خاطرنشان کرد: به يقين اگر فرهنگ جامعه به درستي مراقبت شود و براي اجراي درست آن برنامه ريزي صورت گيرد، اين ارتقاء فرهنگي خود را در همه زمينه ها نشان خواهد داد و سبب رشد و توسعه همه جانبه مي شود.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به روند سياسي کشور، از وقوع فتنه اي جديد و به مراتب سخت تر از فتنه 88 خبر داد و افزود: وقتي فتنه 88 را واکاوي مي کنيم به برخي کليد واژه ها همچون تقلب و صيانت از آراي مردم بر مي خوريم که متأسفانه امروز نيزچنين کليد واژه هايي از بدنه دولت در حال مطرح شدن است که خطر آن به مراتب از فتنه 88 جدي تر خواهد بود.

امام جمعه کوهرنگ، مراقبت از حقوق شهروندي و خط و نشان کشيدن براي شوراي نگهبان را از مهم ترين کليد واژه هاي امروز دولتمردان براي طراحي فتنه اي جديد بيان کرد و افزود: اگر آن روز و در جريان فتنه 88 به نحوه برگزاري انتخابات و صيانت از آرا و تقلب در صندوق هاي انتخاباتي اعتراض صورت گرفت، امروز ريشه و اساس انقلاب و انتخابات را نشانه رفته اند و اين بسيار خطرناک تر از فتنه 88 خواهد بود.

اين مقام مسؤول با انتقاد از برخي اظهارنظرهاي دولتمردان در مورد شوراي نگهبان، اين اظهارنظرها را سبب بر هم خوردن آرامش عمومي و ايجاد ناآرامي در جامعه بيان کرد و اظهار داشت: تشبيه شوراي نگهبان به چشم خيلي خوب است اما چشم بدون قدرت فايده اي ندارد، چشمي که تنها ببيند و دستي همراه او نباشد تا با انحراف و کج روي ها برخورد کند و زباني براي بيان هجمه ها او را همياري نکند، بي فايده است.

وي با اشاره به اين که با ديدن صرف نمي شود جامعه را اصلاح کرد، گفت: طبق اصل قانون اساسي، صيانت از جمهوريت و اسلاميت نظام بر عهده شوراي نگهبان است که متأسفانه امروزه برخي ها مي خواهند اين قانون را پشت پا بگذارند و اجازه ندهند اين شورا به وظايف قانون خود عمل کند.

حجت الاسلام طباطبايي با انتقاد از شکل گيري حزب منحله مشارکت در قالب پوستيني جديد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جريان هاي سيلي خورده از مردم و عقب افتاده از بطن جامعه امروزه در قالب اسمي جديد در حال برنامه ريزي براي ورود به عرصه انتخابات هستند که مي طلبد مسؤولان امر به طور جدي با آن ها برخورد کنند چراکه آن ها همان روسياه هاي نهم دي ماه 88 هستند که براي براندازي اين نظام فکرها در سر مي پروراندند.

امام جمعه کوهرنگ با انتقاد شديد از عملکرد وزير کشور در برخورد با تجمع کنندگان مقابل سفارت انگليس گفت: وزير کشور بايد پاسخ دهد آيا اين همه تجمع که براي توافق هسته اي که هنوز هم نتيجه آن مشخص نيست، صورت گرفت با مجوز بود و آيا با آن ها هم برخوردي صورت گرفت؟
اين مقام مسؤول با بيان اين که مردم ايران خيانت هاي انگليس خبيث را فراموش نخواهند کرد، از افتتاح دوباره سفارت اين استعمارگر پير در تهران انتقار کرد و گفت: متأسفانه عکس هايي از افتتاح اين سفارت خانه در تهران پخش شده است که در آن علنا کشف حجاب صورت گرفته است که اين برآزنده نظام اسلامي نيست و دولت بايد جوابگوي وادادگي زنان بدحجاب در چنين مراسم هايي باشد.

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه با بزرگداشت سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر و هفته دولت، ايران را قرباني تروريسم در دنيا معرفي کرد و ابراز داشت: متأسفانه بسياري از شهداي اين کشور، قرباني اين راه شده اند و اين درحالي است که کشورهاي غربي ما را حامي تروريسم مي دانند و اين خنده آور است.

وي همچنين به 9 شهريور سال 1357، سالروز ناپديد شدن امام موسي صدر در ليبي اشاره کرد و با تشريح ويژگي هاي شخصيتي اين مجاهد خستگي ناپذير، گفت: امام موسي صدر توانست به لبنان در سايه اسلام جان دوباره ببخشد و عظمت اسلام را به رخ جهانيان بکشاند.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به 10 شهريور 62، سالروز تصويب قانون عمليان بانکي بدون ربا و روز بانکداري اسلامي، گفت: متأسفانه بانکداري جمهوري اسلامي در بسياري از ابعاد و زمينه ها اسلامي نيست و اين خلاف دين و قرآن است.

اين مقام مسؤول در پايان با تشکر از حضور استاندار و مجموعه مديران کل اين استان در شهرستان کوهرنگ به مناسبت هفته دولت و افتتاح چندين طرح در زمينه هاي عمراني، تصريح کرد: اميدواريم همدلي و همزباني که در استان بين مجموعه منديران ارشد وجود دارد، سبب رشد و پيشرفت همه جانبه استان و رفع محروميت از شهرستان مستعد کوهرنگ شود.

 
انتهاي پيام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۸:۳۷

29 Dec 2019