۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۸۲۷۵

هدف امریکا نابود کردن دستاوردهای مردم عراق و سوریه در مبارزه با داعش است

هدف امریکا مبارزه با داعش نیست بلکه هدف اصلی او نابود کردن دستاوردهای بزرگ عراقی ها و نیز مردم سوریه در مبارزه علیه داعش است.
هدف امریکا نابود کردن دستاوردهای مردم عراق و سوریه در مبارزه با داعش است
ترور در لغت به معنای وحشت و ترس زیاد است و در اصطلاح به ((حالت وحشت فوق العاده ای اطلاق می‌شود که ناشی از دست زدن به خشونت و قتل و خونریزی از سوی یک گروه، حزب و یا دولت به منظور نیل به هدف های سیاسی، کسب یا حفظ قدرت است.)) در نتیجه اشخاصی که دست به ترور می‌زنند تروریست نامیده می‌شوند.

مفهومی بنام رژیم ترور هم داریم که مربوط به دولت تروریست است که ممکن است عرصه فعالیت های تروریستی آنها به خارج از مرزها هم راه یابد،هرکجا مخالفی باشد یا به زعم این رژیم، تهدیدکننده موجودیت، اهداف، منافع و... آن‌ها باشد، شخصیت حقیقی یا حقوقی باشد، مورد ترور جسمانی و روانی قرار می گیرد.

از منظر اسلام حتی در دفاع مشروع هم، کشتن افراد بی‌گناه، تعقیب فراریان، کشتن اسیران، زنان، کودکان و از این فراتر تخریب جنگل ها، درختان، آلوده کردن آب ها، تعرض به ناموس مردم و پرده دری مجاز نمی باشد، پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند:<<الایمان قید الفتک>> یعنی ایمان از ترور جلوگیری کرده است.

حتی در نبرد با دشمن مواردی مورد تذکر اسلام است که حاکی از همین مساله است، از امام صادق (ع) نقل شده که فرمودند: <<پیامبر گرامی اسلام هنگامی که می خواست سپاهی را برای جنگ اعزام نماید.آنها را فرا می خواند و در برابرشان می نشست و می فرمودند:با نام خدا و برای خدا و در راه خدا سفر را آغاز کنید،نیرنگ و حقه نزنید، کشته ها را مثله نکنید، سالخوردگان ، کودکان و زنان را نکشید و درختی را مبرید مگر اینکه مجبور شوید.>>

با توجه به مطالبی که ذکر شد پدیده تروریسم برای همه جوامع و در راس آنها جهان اسلام مطرود است و هرکسی یا گروهی که بنام اسلام قصد ترویج پدیده تروریسم را دارد منفور و مورد بعض امت اسلام خواهد بود.

اخیراً از سوی نظام سلطه و ایالات متحده آمریکا ادبیاتی بیان میشود که شاه بیت این لفاظی ها عنوان ((تروریسم خوب، تروریسم بد)) است، مقام معظم رهبری در مفهوم تروریسم و تبیین آمریکایی آن اساساً ایراد وارد می کند و با توجه به مصداق های رفتاری امپریالیست در مواجهه با تروریست،آنها را به جانبداری از تروریسم خوب از نوع آمریکایی یادآور می کند:<<مطلب بعدی این است که می گویند تروریست خوب و تروریست بد نداریم اما خودشان عملاً تروریست را به خوب و بد تقسیم می کنند.>>

تروریسم خوب امریکایی چه رفتاری دارد؟ بعنوان مصداقی از موارد متعدد ایشان می فرمایند: (( درآ سمان خلیج فارس هواپیمای ایران را با صدها مسافر، بدون هیچ دلیل و بهانه ای منفجر می کنند، افراد را در دریاها تکه پاره و غرق می کنند، بعد فرمانده آن ناو را جایزه می دهند، این شد تروریسم خوب! منطق منطق غلطی است، مفهوم نادرستی است...))

آمریکا ادعای مبارزه با تروریسم را دارد و برای آن لشکر کشی های متعدد کرده است مردم کشور خود و دیگر کشورها را به فقر اقتصادی،آوارگی، بی خانمانی، نا امنی و بحران های مختلف کشانده است، این کشور در این ادعا که(( تمام گروههای تروریستی جهان هدف حمله ی ماست)) و اینکه(( هر کشوری با آمریکا نباشد تروریست است)) قصدی جز قدرت طلبی و توسعه اهداف سلطه طلبانه و امپریالیستی خود ندارد.<< امریکایی ها به دروغ انگیزه خود را از حمله به افغانستان مبارزه با تروریسم تبلیغ کردند، در حالی که انگیزه ی حقیقی آنها قدرت طلبی، سلطه طلبی و توسعه ی دستگاه های سلطه است.>>

البته آنها برای رسیدن به اهداف خود از هرنوع عمل وحشت زا، تهدید کننده و تروریستی که نیاز ببینند پرهیز نمی کنند و تاریخ شاهد این کلام است، از حمله تروریستی اتمی تا ترور روحی روانی و ... که می توان ترورهای فراوان را از نوع به قول خودشان خوب آمریکایی_اسرائیلی برشمرد.

براستی ترور چیست و تروریسم کیست؟در ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ در نیویورک ، هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلانیز به شماره۱۱۰ با سرعتی سرسام آور به برج شمالی ساختمان های تجارت جهانی با ارتفاعی بیش از ۴۰۰ متر خورد و بعد از ۱۸ دقیقه هواپیمای دیگر از شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلانیز به برج جنوبی دو قلوها اصابت می کند و.... از آنجا پدیده ای بنام بن لادن مشهور میشود تا جایی که کتابی نوشته می شود با عنوان اسامه بن لادن و تروریسم جهانی و این شخص دارای ایدئولوژی<< جهانی کردن ترور مقدس معرفی می کند.>>

متاسفانه ما شاهدیم نگاه ابزاری و دوگانه آمریکا به مسئله تروریسم طی سالهای اخیر باعث شده تا این کشور مستکبر و سلطه گر برای دفاع از منافع سلطه گرانه خود از این موضوع سوء استفاده کند و هرجا که امریکا با ایستادگی و مقاومت ملت ها و دولت ها روبرو میشود نام این گروه ها را تروریست قرار می دهد و اگر جایی یک گروه تروریستی کاملاً فعال باشد و در جهت منافع واشنگتن حرکت کند آمریکا تمام قد از این گروه حکایت می کند.

در واقع غرب و نظام سلطه تلاشی برای از بین بردن تروریسم ندارد بلکه سعی دارد تروریست ها را در راستای منافع خود و در ذیل چتر امنیتی-اطلاعاتی غرب قرار دهد. لذا این تقسیم بندی تروریسم خوب و بد از نگاه آمریکا و دیگر متحدانش چهره پلید،حیله گر و جنایتکار شیطان بزرگ را برای خردمندان و صاحبان بصیرت بیش از پیش عیان و هویدا خواهد نمود و این روزها شاهد ماجراجویی های جدیدی از سوی شیطان مستکبر غربی در منطقه غرب آسیا هستیم، ما که تا روزهای قبل حمایت سیاسی و نظامی و اقتصادی از گروه تکفیری داعش در سوریه را قبل از بحران عراق شاهد بودیم و حمایت کشورهای محور غربی-عربی از گروه های تروریستی در سوریه از جمله داعش را می دیدیم امروز مشاهده می کنیم همین کشورها تحرک گسترده ای را برای ایجاد ائتلاف به اصطلاح جهانی علیه گروهک تروریستی داعش آغاز کرده اند.

کارشناسان سیاسی از این تحرکات بعنوان ماجراجویی جدید امریکا با همکاری همپیمانان غربی و عربی اش در غرب آسیا ( خاورمیانه)یاد می کنند.ماجرایی که می توان نام آن را به اعتقاد تحلیل گران مسایل سیاسی (( ائتلاف دوستان علیه دوستان)) نامید.

شکی نیست که هدف اصلی ایالات متحده امریکا و دیگر کشورهایی هم پیمان او در این بازی سیاسی اخیر که نام او را مهار گروهک تروریستی داعش نامیده اند چیزی جز پروژه جنگی فراگیر علیه کشورهای منطقه و ایجاد هرج و مرج نخواهد بود لذا به این بهانه مبارزه با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را در دستور کار قرار داده اند،که خوشبختانه بدلیل ابهامات واضح و مضحک و خنده دار بودن این ائتلاف باعث بی اعتمادی ملت های منطقه شده است که به عنوان نمونه این روزها شاهد تظاهرات ها و مخالفت های علنی مردم ترکیه به نشانه اعتراض به سیاست های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هستیم.

با نگاهی دقیق به صحنه میدانی عراق چیزی که بسیار بسیار واضح به نظر میرسد ،این نکته اساسی است که امریکا در حالی تحرکات گسترده ای در سطح جهانی برای همراه کردن کشورها با استراتژی جدید و هدفمند خود به بهانه مبارزه با داعش به راه انداخته که رسانه ها و منابع و نیز مقامات عراقی از موفقیت های روزافزون نیروهای ارتش عراق و گروه های خودجوش مردمی در مبارزه با گروه داعش سخن می گویند و این حقیقت برای همگان عیان می‌شود که هدف امریکا مبارزه با داعش نیست بلکه هدف اصلی او نابود کردن دستاوردهای بزرگ عراقی ها و نیز مردم سوریه در مبارزه علیه داعش است.

از دیگر اهداف می‌توان به برهم زدن امنیت منطقه با هدف جلوگیری از بروز موج جدید بیداری اسلامی ملت ها علیه دولت های دست نشانده منطقه و نیز مهار گروه های مقاومت و مشغول نمودن امت اسلام به جنگ داخلی اشاره نمود و همچنین ایجاد حاشیه امنی برای رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود تا با فریب افکار عمومی و ارائه نقشه ای بدلی و تقلبی به جای نقشه اصلی که در سر می پرورانند به منافع و اهداف شوم خود در منطقه دست پیدا کنند.

بنابراین واکنش رسانه غربی وابسته منطقه ای و بین المللی و نیز افکار عمومی دنیا به این بازی جدید نظام سلطه چیزی جز بی اعتمادی و ناامیدی روزافزون به نظام حاکم بر عرصه بین المللی و بی اعتباری سازمان های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل متحد نخواهد بود.

اما نکته ای که در این برهه حساس باید مورد توجه جدی امت اسلام قرار گیرد تلاش در جهت ایجاد وحدت است، و از هر چیزی که باعث بر هم زدن وحدت امت اسلام در این مقطع حساس می شود اجتناب شود چرا که دشمن هدفی جز ایجاد تفرقه و پراکندگی این امت عزیز پیامبر ندارد.

عباس اسلامی کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : پایگاه خبری تحلیل پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۱:۱۷

29 Dec 2019