۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۲۳۷۷۲
استاد مرکز تخصصی نماز قم:

گمراهی و ظلالت از ترک نماز و سبک شمردن نماز آغاز می شود

استاد مرکز تخصصی نماز قم گفت: حملات شیطان وقتی موفقیت آمیز خواهد بود که انسان از نماز و یاد خدا فاصله بگیرد و مادامی که با نماز همراه باشد شیطان موفق نخواهد بود.
گمراهی و ظلالت از ترک نماز و سبک شمردن نماز آغاز می شود
به گزارش جهانبین نیوز، استاد مرکز تخصصی نماز قم در دومین دوره آموزشی معارف نماز در فرهنگسرای بروجن خطاب به شرکت کنندگان در این دوره گفت: شیطان در بین عبادت ها با نماز دشمنی خاصی دارد، چرا که نماز در بین عبادات از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر وحیدی با اشاره به اینکه بیش از هزار آیه در قرآن مرتبط با نماز است، افزود: با توجه به آیات قرآن (اعراف آیات ۱۶،۱۷ و سوره ص آیه ۸۲) شیطان قسم یاد کرده که انسان را گمراه کند و برای گمراهی او از هیچ کاری دریغ نمی ورزد.

وي تصریح کرد: این حملات شیطان وقتی موفقیت آمیز خواهد بود که انسان از نماز و یاد خدا فاصله بگیرد و مادامی که با نماز همراه باشد شیطان موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام وحیدی بيان کرد: مادامی که انسان از نماز های پنجگانه محافظت می نماید شیطان از او می ترسد و زمانی که او نمازها را ضایع کرد بر او جرات پیدا کرده و او را داخل در گناهان بزرگ می نماید.

استاد مرکز تخصصی نماز قم در ادامه گفت: شیطان ،نماز را بزرگترین مانع خویش در مسیر گمراهی انسانها می داند لذا شیطان با نماز و نمازگزاران دشمن است و تلاش میکند که انسان را از این مسیر دور کند.

وحیدی با اشاره به اینکه گمراهی و ظلالت از ترک نماز و سبک شمردن نماز آغاز می شود، تأکید کرد: حال که شیطان علیه نماز گزاران چنین دشمنی را در پیش گرفته است زیبنده است که مومن، دشمنی شیطان را جدی گرفته و به توصیه امام زمان علیه السلام عمل نمایند که فرمودند: هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد، پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بمال.

وی ادامه با اشاره به دو وظیفه ی مهم انسان(یکی نسبت به مردم که قرآن فرموده با یکدیگر برادر باشیدو دیگری ذکر و یاد خدا رو از یاد نبرید) ادامه داد: هدف شيطان اين است كه هم رابطه مردمي را به هم بزند وجامعه را فاسد كند، هم رابطه الهي را به هم بزند و جامعه را از دين و پرستش خدا منصرف كند او به وسیله میگساری و قمار به هر دو وظيفه آسيب مي‌رساند هم رابطه انساني را به هم مي‌زند هم رابطه الهي را نابود می کند.

حجت الاسلام وحیدی در پایان سخنان خود تصریح کرد: وقتی مردم یک جامعه ای از همدیگر دور شدند و با هم دشمن شدند و از خدا هم فاصله گرفتند ، این جامعه دیگر جامعه رو به رشد نیست بلکه جامعه ای است که رو به هلاکت و تباهی خواهد بود و این همان خواسته شیطان است .



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۷:۱۰

9 Feb 2020