۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۱۵۹۹۷
مقایسه عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2006 و 2014 منجر به اتهام‌زنی می‌شود

فرکی: دوست دارم کی‌روش در ایران بماند/ مقابل پرتغال و مکزیک فقط به فکر دفاع نبودیم

سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: به شخصه دوست دارم کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بماند.
فرکی: دوست دارم کی‌روش در ایران بماند/ مقابل پرتغال و مکزیک فقط به فکر دفاع نبودیم
به گزارش جهان بین نیوز، حسین فرکی بعد از عملکرد خوبی که در چهار دوره اخیر لیگ برتر داشت امسال تصمیم گرفته استراحت کند و پس از پشت سر گذاشتن عمل جراحی پای خود، اکنون در حال ریکاوری است.

با این وجود، همواره اهالی رسانه در گمانه‌زنی‌های خود حسین فرکی را یکی از گزینه های مدنظر فدراسیون فوتبال برای جانشینی کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران معرفی می‌کنند.

فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مسائل مختلف فوتبال صحبت‌های زیر را انجام داد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانید:

فارس: شرایط جسمانی‌تان پس از عمل جراحی پا چگونه است؟

هفته ششم بعد از عمل پایم را پشت سر می گذارم، در حال پیگیری درمان‌های لازم هستم و تاکنون فیزیوتراپی و آب‌درمانی می‌کنم.

فارس: آیا پای دیگرتان را هم قرار است عمل کنید؟

منتظر بهبود کامل پایی که عمل کردم هستم، به هر حال مدتی درمان پایم به طول می‌انجامد و پس از سلامتی کامل این پا در مورد جراحی روی پای دیگرم هم تصمیم می‌گیرم.

فارس: هفته پیش به اردوی فولاد خوزستان در کرج رفتید و با بازیکنان این تیم دیداری تازه کردید.

من از مجموعه فولاد خوزستان جدا نیستم، دو سال خوب را در کنار مسئولان فولاد و بازیکنان خوب این تیم پشت سر گذاشتم، زیبایی فوتبال به همین است. به اردوی فولاد خوزستان رفتم تا دوستانم را ببینم و به اتفاق احمد سجادی و دکتر خداداد در اردو حاضر شدیم و با اعضای تیم دیداری تازه کردیم.

فارس: فولاد امسال بازیکنان زیادی از دست داده، آیا فکر نمی‌کنید این تیم دچار مشکل شود؟

انشاءالله که مشکلی به وجود نمی‌آید. اختلاف تیم ها بسیار کم است و ما در چهار سال گذشته ثابت کردیم که فوتبال خیلی به هم نزدیک شده است. در دو سالی که در نفت تهران و دو سالی که در فولاد خوزستان بودم با پشتکار، انگیزه جوانان، دوری از حاشیه و غیره به نتیجه رسیدیم، شاید سال قبل خیلی از تیم‌ها شرایط بهتری نسبت به ما داشتند، اما ما با انگیزه‌ای که داشتیم توانستیم به جایگاه خوبی برسیم. درست است که حضور مهره‌ها همیشه به تیم کمک می‌کند، اما اعتقاد شخصی من روی مجموعه تیمی است، به همین خاطر فکر می‌کنم با وجود جدایی بازیکنان قوی از فولاد، این تیم بتواند در فصل آینده به موفقیت برسد.

فارس: این روزها در فوتبال دو جبهه تشکیل شده است، یک جبهه موافق حضور کارلوس کی‌روش و جبهه دیگر مخالف حضور او هستند، تقابل این دو جبهه را به سود فوتبال می‌دانید یا اینکه این مسائل ما را دچار مشکل می‌کند؟

در مورد این مسأله کمی حساسیت دارم و دوست ندارم اظهارنظری راجع به آن داشته باشم، در مدت اخیر تلاشم این بوده که کمتر راجع به تیم ملی صحبت کنم، شاید شما و دوستانتان چندین بار با من تماس گرفته باشید اما بنده جواب ندادم، نمی خواستم در این مدت اظهارنظری داشته باشم به همین خاطر از همه خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم این اتفاق را حمل بر بی‌ادبی نکنند. فضایی در فوتبال ما حاکم شده که همین فضا، اختلاف نظراتی را به وجود آورده است، ذهنیت ها به گونه‌ای شکل‌گرفته که دوست ندارم اظهارنظری داشته باشم، اصلاً این ذهنیت ها نباید وجود داشته باشد، همواره در مباحث مختلف عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف هستند، اما اینکه دلیل این موافقت‌ها و مخالفت‌ها چیست، بسیار مهم است. در مورد مسأله مورد نظر به دلیل اینکه صحبت‌هایی هم در مورد من هم می‌شود دوست ندارم وارد شوم. بنده در حال حاضر کارم را دنبال می‌کنم و در سکوت و آرامش تنها به سلامتی خودم فکر می‌کنم اما شاهدم که در این مورد اظهارنظرات مختلفی صورت می‌گیرد. دوست ندارم به خاطر مسائلی که غیرواقعی است و فکری روی آن نشده و یا اینکه بنده هیچ تصمیمی در مورد آن نگرفتم صحبت کنم. اینکه می‌گویند اگر کی‌روش نباشد فلانی حضور دارد گمانه‌زنی است و تصمیماتی است که در نهایت مسئولان باید روی آن به اتفاق‌نظر برسند. به شخصه دوست دارم کارلوس کی‌روش در تیم ملی بماند و خودم هم تاکنون تصمیمی در این رابطه که به تیم ملی بیایم نداشتم. هیچ‌کس در این مورد با من صحبتی نکرده است، باز هم تأکید می‌کنم صحبت‌هایی که مطرح شده است گمانه‌زنی است و اصلاً چیزی وجود نداشته که بخواهم روی آن فکر کنم.

فارس: پس تاکنون پیشنهادی به شما در مورد حضور در تیم ملی نشده است؟

خیر، با من صحبتی صورت نگرفته است.



فارس: امروز برانکو ایوانکویچ در صحبتی که با خبرگزاری فارس داشته اعلام کرده گروه ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ سخت‌تر از گروه ایران در جام جهانی ۲۰۰۴ بوده است، در این ارتباط شما چه نظری دارید؟

وقتی از جام جهانی ۲۰۰۶ صحبت می‌کنیم در اذهان عمومی و رسانه‌ها این ذهنیت به وجود می‌آید که قصد داریم مقایسه داریم، این موضوع درست نیست، دلیلی بر انجام این کار وجود ندارد، صحبت از جام جهانی ۲۰۰۶ دلیلی بر مخالفت با تیم ملی نیست، اما شاید خیلی‌ها این برداشت را داشته باشند که ما مخالف هستیم. اینکه بخواهیم بگوییم تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ بهتر بوده یا ۲۰۱۴، با توجه به اینکه در فضای خوبی نیستیم باعث می‌شود که اتهام‌زنی شود، با توجه به اینکه آن سال در کنار برانکو ایوانکویچ بودم. آن موقع در مقطعی قرار داشتیم که تیم ملی خوب نتیجه ‌می گرفت و می‌توانم بگویم که ما عملکرد بدی نداشتیم. پرتغال، مکزیک و آنگولا حریفان ما بودند که در این بین مکزیک و پرتغال را حریفان اصلی خودمان می‌دانستیم. متأسفانه در هر دو بازی هم شکست خوردیم. ما در جام جهانی ۲۰۱۴ با تفکر فوتبالی متفاوتی به میدان رفتیم. در این مسابقات دفاع خوبی انجام دادیم و همه این اتفاق را یک کار بزرگ می‌بینند. در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل پرتغال و مکزیک به فکر دفاع نبودیم و موقعیت‌های زیادی را با ارائه یک فوتبال خوب به وجود آوردیم. با وجود مشکلاتی که قبل از شروع جام جهانی داشتیم و با توجه به مصدومیت چهار بازیکن اصلی ما به نام‌های مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام، فریدون زندی و وحید هاشمیان توانستیم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم. در دوره فعلی مصدومیتی نداشتیم و کادر فنی هدف خاص خودش را داشت که این موضوع هم مورد توجه است.

فارس: یک طرف نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ را هلند و آرژانتین و طرف مقابل را آلمان و برزیل تشکیل می‌دهند، ارزیابی شما از دیدارهای نیمه نهایی و قهرمان جام چیست؟

هلند و آرژانتین در فینال جام جهانی ۱۹۷۸ که ما در آن حضور داشتیم به مصاف یکدیگر رفتند، آلمان و برزیل هم سابقه رویارویی‌های زیادی با یکدیگر دارند. فکر می‌کنم تیم‌هایی که به این مرحله رسیدند حق‌شان بوده است، شاید در بین این چهار تیم فقط بتوانیم بگوییم آرژانتین به آن شکلی که باید عمل می‌کرده نبوده است و شاید اگر لیونل مسی ستاره خود را نداشتند تاکنون از دور رقابت‌ها حذف شده بودند. به هر حال این چهار تیم به این مرحله رسیدند. از ابتدای جام پیش‌بینی من به حضور آلمان و برزیل در فینال جام جهانی برای قهرمانی شانس آلمان را بیشتر از همه تیم‌ها می‌بینم. به نظر من بازی آلمان و برزیل جذابیت بسیار زیادی دارد و دیدار تیم اروپایی هلند و امریکای لاتینی آرژانتین هم می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. فکر می‌کنم دو تیم اروپایی به فینال برسند و دو تیم امریکای لاتینی هم در دیدار رده‌بندی به مصاف یکدیگر بروند. در کل آلمان را از از تمامی تیم‌های حاضر در جام تیم‌تر دیدم، آلمان نسبت به سه تیم دیگر به گذشته خود بسیار نزدیک‌تر است در حالی که سایر تیم‌ها از گذشته خود فاصله زیادی گرفتند.

فارس: و صحبت پایانی.

باز هم از اینکه نتوانستم پاسخگوی برخی خبرنگاران در مدت اخیر باشم عذرخواهی می‌کنم و از تمامی اهالی رسانه به خاطر زحماتی که می‌کشند تشکر می‌کنم.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۱:۴۵

2 Jan 2020