کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير جهاد کشاورزی شهرستان اردل خبر داد:

باغداران آموزش مقابله با سرمازدگی را فراگیرند

29 بهمن 1402 ساعت 12:22

مدير جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: باغداران جهت آشنایی با روش‌های مقابله با سرمازدگی لازم است دوره‌های آموزشی را فراگیرند و در همین راستا بروشورهایی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.


وحید طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با بیان این این خبر گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی باغداران برای پیشگیری از سرمازدگی درختان میوه و راههای مقابله با آن با تدریس خانم سمیه نصیری مسئول حفظ نباتات شهرستان با حضور باغداران شهر اردل در محل مرکز خدمات حومه شهرستان برگزار شد.

طهماسبی افزود: یکی از مهم‌ترین پدیده‌هایی که باعث خسارات به باغات خصوصاً بادام، گردو و هسته‌داران می‌شود پدیده سرمازدگی است که بیشتر، گل‌ها و جوانه‌های درختان را مورد هدف قرار می‌دهد و سبب از بین رفتن آنها می‌شود و در نهایت با کاهش باردهی و کمیت و کیفیت محصول روبرو خواهیم بود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌های آموزشی ارتقای دانش کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقا بهره‌وری می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل بیان کرد: برای افزایش آگاهی باغداران با روش‌های مقابله با سرمازدگی در پایان بروشورهایی در اختیار شرکت کنندگان در دوره قرار گرفت‌.

انتهای خبر/۵۷۰ ه


کد مطلب: 56678

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56678/باغداران-آموزش-مقابله-سرمازدگی-فراگیرند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir