۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۵۰۲۳۴
معاون اجرايی رئيس‌جمهور:

راه‌حل برون‌رفت از سختی‌ها و مشکلات مسئله توليد است

معاون اجرای رئيس‌جمهور گفت: اگر ما به توليد توجه کنيم و توليدمان مبتنی‌بر مولفه‌هی دانش‌بنيان باشد بهره‌وری و راندمانمان به شدت افزايش می‌يابد وخروجی اين توليد، توليد دانش‌بنيان واشتغال آفرين می‌باشد.
راه‌حل برون‌رفت از سختی‌ها و مشکلات مسئله توليد است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد صولت مرتضوي معاون اجرايي رئيس‌جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري در سفر به شهرستان فارسان اظهار کرد: بهار طبيعت امسال مقارن است با بهار حقيقي عالم، يعني ميلاد حضرت بقية‌الله الاعظم ارواحنا و ارواح العالمين له الفداء و اين تقارن را به فال نيک می گيريم و خوب است ما هم از اين فرصت تقارن سال جديد با ميلاد حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج) درسي گرفته اين سال و اين قرن، آغازي باشد بر گره‌گشايي از مشکلات بشريت، انشالله جهان سرشار از عدالت شود و ظلم و فساد از جغرافيا رخت بربندد.
 
وي به سخنان مقام معظم رهبري پيرامون شعار سال اشاره داشت و افزود: مقام معظم رهبري نام‌گذاري نيکويی براي امسال انتخاب کرده‌اند اولاً چندين سال است که ايشان به مسئله توليد مي‌پردازند چراکه توليد نجات‌بخش، آرام‌بخش و رهايي‌بخش است.
 
وي تصريح کرد: توليد اگر در دستور کار هر ملتي قرار بگيريد آن را از زير بار استکبار، استثمار و استعمار نجات مي‌دهد، توليد عزت و افتخار مي‌آورد و ضامن استقلال کشورها است، کشورهايی که به زيرساخت‌ها و شاخص‌هاي برتر توليد رسيدند استقلال اقتصادي خود را حفظ کرده‌اند.
 
مرتضوي اظهار داشت: اساساً مي‌دانيد که تسلط اجانب بر کشورها، ابتدا تسخير توليدشان و به زير سلطه کشيدن اقتصاد آن کشور است، از اين حيث است که مقام معظم رهبري به مسئله توليد اهتمام ويژه دارند و امسال آمده‌اند توليد را بيت غزل شعار سال قرار داده‌اند و فرموده‌اند توليد بايد با محوريت دانش‌بنيان بودن شکل بگيرد.
 
وي بيان داشت: دانش‌بنيان بود بدين معناست که توليد ما بايد با کار بسط علوم نوين دانش روز که خروجي آن مي‌شود افزايش بهره‌وري که افزايش بهره‌وري يعني کاهش هزينه‌ها و با رفتن درآمد به اين معنا که اساساً بايد اگر در حوزه کشاورزي کار مي‌کنيم هزينه در هکتار کاهش پيدا کند و برداشت محصول ما افزايش پيدا کند.
 
معاون اجرايي رئيس‌جمهور گفت: اگر ما به توليد توجه کنيم و توليدمان مبتني بر مؤلفه‌هاي دانش‌بنيان باشد بهره‌وري و راندمانمان به‌شدت افزايش مي‌يابد و خروجي اين توليد، توليد دانش‌بنيان و اشتغال آفرين مي‌باشد همان‌طور که حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيام نوروزي خود فرمودند توليد بايد رونق در زندگي مردم ايجاد کند و مشکلات مردم را حل کند و فرمودند کليد حل مشکلات اقتصادي و راه‌حل برون‌رفت از سختي و مشکلات مسئله توليد است.
 
وي در ادامه افزود: در لايحه بودجه که دولت تقديم مجلس شوراي اسلامي کرد، هدف‌گذاري بر روي رشد هشت درصدي شده است منابع را هم دولت پيش‌بيني کرده است که دو بحث مطرح است يکي در راستاي هدفمندسازي يارانه‌ها که اشتغال هدف اصلي است اگر اشتغال مناسب ايجاد شود مشکلات اقتصادي مردم موردتوجه قرار مي‌گيريد.
 
وي خاطرنشان کرد: اجراي طرح جهش توليد مسکن را دولت در دستور کار خود قرار داده است و بالغ‌بر 800 واحد مسکوني را آغاز کرده‌اند، تعدادي پروژه عمراني در کشور تعريف‌شده است که هدف دولت در سفرهاي استاني جمع‌کردن پروژه‌هاي نيمه‌تمام است که در سفرهاي اول بحث بر روي پروژه‌هاي بالاي 50 درصد است که براي اين طرح‌ها اعتباري پيش‌بيني مي‌شود.
 
 انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۱۰:۴۷

22 Mar 2022