۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۵۰۲۱۴
امام جمعه فارسان

ايران ازاين‌پس هرگونه حمله را مستقيماً و بدون تعارف تلافي خواهد کرد

امام‌جمعه فارسان گفت: سپاه پاسداران مي‌توانست از خاک سوريه حمله را تلافي کند اما به‌عمد از خاک ايران به اهداف صهيونيستي حمله کرد تا نشان دهد ازاين‌پس هرگونه حمله را مستقيماً و بدون تعارف تلافي خواهد کرد. پاسخ جمهوري اسلامي ايران براي حمله به مراکز آموزشي موساد در اربيل يک پاسخ مشروع بود.
ايران ازاين‌پس هرگونه حمله را مستقيماً و بدون تعارف تلافي خواهد کرد
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: پيشاپيش آغاز سال نو را به همه شما عزيزان نمازگزار و مردم خوب و ولايت مدار شهرستان سرافراز فارسان تبريک عرض مي‌کنم و از خداي منان مي‌خواهم به برکت مطلع و حسن ختام اين سال، يعني حضرت ولي‌عصر ارواحنا فداه، بلايا و گرفتاري‌ها را مرتفع، سلامت، عافيت، برکت و رحمت نصيب بگرداند. سال جديد در ماه شعبان و به ماه شعبان ختم مي‌شود و ما اين ابتدا و انتها را به فال نيک مي‌گيريم؛ ماه توجه و تنبه و استغاثه و استغفار، ماه امام زمان (عليه‌السلام).

وي افزود: خوب است امسال قدري به رشد معنوي خود توجه بيشتري داشته باشيم و با توسل به بقيه الله (عليه‌السلام) و شفيع قرار دادن او از خداي تعالي طلب کنيم و بخواهيم که اي کسي که همه‌چيز در دست باکفايت و قدرت توست، اي مقلّب القلوب، ثبات ايمان در قلب و اي مقلّب الابصار، بصر و بصيرت و حال ما را به احسن حال تغيير ده و کمک کن به ما (که) حسرتمان در روز قيامت، از فرصت‌هايي که ازدست‌داده‌ايم زياد نباشد.

وي تصريح کرد: انسان موجودي است که دائماً در حال رشد و صيرورت است، لذا بايد امروز او بهتر از ديروزش و امسالش بهتر از سال گذشته‌ي او باشد و الا طبق نقل و روايات، مغبون و دور از رحمت الهي خواهد بود. خدايا در اين روزهايي که همه‌چيز در حال نو شدن است، در اعمال و اخلاق ما تغييري ايجاد کن، کمکمان کن که هواهاي نفساني و اخلاق زشت را از خود دور کنيم و توفيق ما را براي خدمت به مردم و خلق بيشتر کن. اين روز را مجدداً به سربازان گمنام امام زمان (ع) تبريک ميگويم

حجت‌الاسلام ملک پور به مذاکرات وين اشاره داشت و بيان داشت: وقفه اعلام‌شده در مذاکرات به پيشنهاد هماهنگ‌کننده برجام انجام شد. طرف‌ها در نظر دارند بعدازاين وقفه، روند را ادامه دهند سه کشور اروپايي درصددند با جنگ رسانه‌اي، با مقصر سازي روسيه، بين اين کشور و ايران، اختلافات را تشديد کنند تا در دور جديد مذاکرات از آن بهره‌برداري نمايند.

وي اظهار داشت: همه بايد بدانند؛ موضع ايران، همچنان مثل گذشته، صرفاً و صرفاً مبتني بر حقوق و منافع ملت ايران بوده و به همه طرف‌ها در جلسات متعدد هم اعلام کرده است، مذاکرات صرفاً بايد در چارچوب برجام جلو رفته و هيچ معادله فرابرجامي در مذاکرات مطرح نخواهد بود.


وي به پيام حمله ايران به مقرهاي موساد در اربيل هم اشاره داشت و گفت: مجازات صهيونيست‌ها با ١٠ فروند موشک نقطه زن ايراني از خانواده موشک‌هاي فاتح، ازجمله فاتح ١١٠ انجام‌شده است. پاتريوت‌هاي نسل ۲ و ۳ آمريکا که از سال ۲۰۲۰ در اربيل مستقرشده‌اند بازهم در رهگيري تجهيزات ايراني ناکام ماندند و اين يعني به‌رخ کشيدن توان ايران در حوزه نظامي. درواقع موشک‌هاي ايراني به چنان دقتي رسيده‌اند که فرماندهان سپاه بدون نگراني از خطا رفتن و اصابت به افراد غيرنظامي، آنان را به مکان‌هاي واقع در نزديکي مراکز مسکوني شليک مي‌کنند.

وي افزود: سپاه پاسداران مي‌توانست از خاک سوريه حمله را تلافي کند اما به‌عمد از خاک ايران به اهداف صهيونيستي حمله کرد تا نشان دهد ازاين‌پس هرگونه حمله را مستقيماً و بدون تعارف تلافي خواهد کرد. پاسخ جمهوري اسلامي ايران براي حمله به مراکز آموزشي موساد در اربيل يک پاسخ مشروع بود. براي جمهوري اسلامي ايران مسلم است که هر جا منافع و امنيتش اقتضا کند، بايد پاسخ لازم را بدهد. ضمن اينکه در شرايطي که ساختار سياسي اربيل و بغداد توان دفاع از تماميت ارضي خود را ندارند، ايران بايد در صورت بروز هرگونه تهديدي از جانب خاک عراق عليه خود اين نقطه‌ضعف را پوشش دهد و تهديد را خنثي کند.

انتهاي پيام /590پ




 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۲۲:۵۰:۰۴

18 Mar 2022