کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالانه 65 هزار تن محصولات باغی در شهرستان سامان تولید می شود

29 مرداد 1399 ساعت 10:04

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره به اینکه 15 هزار هکتار سطح باغات شهرستان سامان است، گفت: سالانه 65 هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان اظهار کرد: بیشترین محصولات باغی استان چهارمحال و بختیاری درشهرستان سامان تولیدمی شود.

 مدیر جهاد کشاورزی سامان با اشاره به اینکه این شهرستان از مهمترین مناطق تولید بادام در استان است ،گفت :امسال افزون بر ۱۸هزار تن محصول بادام در این شهر تولید و آماده برداشت است.

احمد زاده ادامه داد: این شهرستان  با داشتن ۹ هزار هکتار وسعت باغ بادام یکی از قطب های تولید بادام استان و کشور  محسوب می‌شود که رقم "مامایی " آن صادراتی است.

وی تصریح کرد : شهرستان سامان با سطح زیر کشت دو هزار و ۵۰ هکتار به عنوان قطب تولید هلو در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شودکه ازاین سطح نزدیک به ۳۵ هزار تن محصول برداشت شد

احمد زاده با اشاره به اینکه شهرستان سامان قطب باغبانی استان است افزود: گیلاس، آلبالو، بادام، گردو و زردآلو از جمله محصولات و باغی شهرستان می باشد و شهرستان سامان قطب باغبانی استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 45297

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45297/سالانه-65-هزار-تن-محصولات-باغی-شهرستان-سامان-تولید-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir