کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری

تجهیز زمین‌های کشاورزی روستای خوی به شبکه آبیاری نوین

19 خرداد 1399 ساعت 8:08

ذبیح‌الله غریب، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : زمین‌های کشاورزی روستای خوی شهرستان شهرکرد به شبکه آبیاری نوین تجهیز شد.


به گزارش جهانبین نیوز، ذبیح‌الله غریب، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تجهیز  ۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای خوی شهرستان شهرکرد به شبکه آبیاری نوین خبر داد و گفت: میزان اعتبار تخصیص داده شده به منظور بهره برداری از این طرح ، 16 میلیارد ریال بوده که از این میزان یازده میلیارد ریال از بخش دولتی و پنج میلیارد ریال از محل آورده کشاورزان فراهم شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به طو میانگین آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری  دو و نیم برابر میانگین آبیاری نوین کشوری است.

وی بهره‌برداری از این طرح را مبنی بر افزایش محصولات کشاورزی در سطح استان  و همچنین تامین چغندر و سیب زمینی، به عنوان کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دانست و گفت: سطح زیرکشت این دو کالا در سطوح زمین های کشاورزی استان از 900 هکتار در سال گذشته به دو هزار و 500 هکتار افزاش یافته است.

ذبیح‌الله غریب خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ۵۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان  به کشت گل‌محمدی و همچنین ۲۳۰ هکتار به کشت زعفران اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تجهیز 67 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به آبیاری نوین, تصریح کرد:  تجهیز  ۹۰ طرح از زمین‌های کشاورزی استان  به شبکه آبیاری نوین در دست اقدام است.
 
انتهای پیام/ 1029ج


کد مطلب: 44736

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44736/تجهیز-زمین-های-کشاورزی-روستای-خوی-شبکه-آبیاری-نوین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir