۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۴۴۷۳۶
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری

تجهیز زمین‌های کشاورزی روستای خوی به شبکه آبیاری نوین

ذبیح‌الله غریب، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت : زمین‌های کشاورزی روستای خوی شهرستان شهرکرد به شبکه آبیاری نوین تجهیز شد.
تجهیز زمین‌های کشاورزی روستای خوی به شبکه آبیاری نوین
به گزارش جهانبین نیوز، ذبیح‌الله غریب، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تجهیز  ۵۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای خوی شهرستان شهرکرد به شبکه آبیاری نوین خبر داد و گفت: میزان اعتبار تخصیص داده شده به منظور بهره برداری از این طرح ، 16 میلیارد ریال بوده که از این میزان یازده میلیارد ریال از بخش دولتی و پنج میلیارد ریال از محل آورده کشاورزان فراهم شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به طو میانگین آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری  دو و نیم برابر میانگین آبیاری نوین کشوری است.

وی بهره‌برداری از این طرح را مبنی بر افزایش محصولات کشاورزی در سطح استان  و همچنین تامین چغندر و سیب زمینی، به عنوان کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دانست و گفت: سطح زیرکشت این دو کالا در سطوح زمین های کشاورزی استان از 900 هکتار در سال گذشته به دو هزار و 500 هکتار افزاش یافته است.

ذبیح‌الله غریب خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ۵۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان  به کشت گل‌محمدی و همچنین ۲۳۰ هکتار به کشت زعفران اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تجهیز 67 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به آبیاری نوین, تصریح کرد:  تجهیز  ۹۰ طرح از زمین‌های کشاورزی استان  به شبکه آبیاری نوین در دست اقدام است.
 
انتهای پیام/ 1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۰۹:۰۷

8 Jun 2020