۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۴۳۳۵
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رزمایش "کمک مومنانه"، زمینه‌ساز خیری اجتماعی است/کرونا توخالی و پوچ بودن چهره اتوکشیده غرب را بر ملا کرد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز برای عملی شدن یکی از ارزش‌های والای خداوند شرایط مهیا شده و کم‌تر چنین شرایطی پیش می‌آید که به‌صورت فراگیر و اجتماعی کمک به نیازمندان صورت گیرد، اما باید توجه داشته باشیم که با تک‌روی آنچه رهبر انقلاب فرمودند، عملی نمی‌شود.
رزمایش "کمک مومنانه"، زمینه‌ساز خیری اجتماعی است/کرونا توخالی و پوچ بودن چهره اتوکشیده غرب را بر ملا کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیام جمعه این هفته خود اظهار کرد: طبق تقویم شنبه آینده اول ماه رمضان است اما جمعه قبل از آن یوم‌الشک نامیده می‌شود بنابران می‌توان گفت، در جمعه آخر ماه شعبان قرار داریم.
 
وی با بیان اینکه در هفته آخر ماه شعبان امیدواریم بتوانیم به زیبایی وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) را از خود راضی کنیم اضافه کرد: اگر در گذشته توفق عبادت در ماه شعبان آنگونه که باید نصیب مان نشده ان شاالله در این یک هفته بتوانیم از فرصت استفاده کرده و به هر شکل ممکن از درگاه خداوند طلب مغفرت کنیم تا خداوند ظلمت‌ها را از دلمان پاک کند و لایق مهمانی حضرت حق شویم.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) از امیرالمومنین حضرت علی (ع) نقل می‌کنند که در هفته آخر ماه شعبان پیامبر اکرم (ص) مردم را مورد خطاب قرار داده و می‌فرمودند: "بیدار شوید و مراقب باشید که یک ماه به نام ماه خدا به سمت شما می‌آید".
 
وی با اشاره به اینکه ما تکرار مکررات زیاد شنیده‌ایم اما در پیامی که دعاها و مناجات‌ها دارند تا چه حد عمیق نگریسته ایم؟ ادامه داد: اینکه ماه‌های خدا چه فرقی دارند که یکی ماه خدا و یکی دیگر ماه ضیافت خدا نامده می‌شود نکاتی هستند که لازم است در آن تفکر شود.
 
نکونام بیان داشت: خداوند ماه رمضان را شهرالله نامیده و گویا در این ماه راهی دیگر را برای بندگانش گشوده و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را برایشان قرار داده است، بنابراین با وجود اینکه همه ماه‌ها ماه خداست اما ماه رمضان ویژه‌تر از سایر آن‌ها است.
 
امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: در ماه رمضان خداوند بگونه‌ای از ما پذیرایی می‌کند و نگاه لطف و رحمت دارد که در سایر ماه‌ها اینگونه نیست، لذا در این ماه حتی نفس کشیدن هم تسبیح است و خداوند به خواب افراد هم نمره می‌دهد، ماه رمضان ماه کرامت پرردگار است، گویا اینجا همه چیز ویژه است، آن 11 ماه یک طرف و این یک ماه به یک طرف از همین رو یک شب آن افضل بر هزار شب است.
 
وی گفت: خداوند همه چیز را در ماه رمضان گران می‌خرد، قیمتی که خدا برای نماز، امر به معروف و نهی از منکر، تلاوت قرآن، مهر و محبت و... قرار داده بسیار بیش از سایر ماه‌ها است، خدا در این ماه اراده کرده که با بهانه بهشت بدهد و نه به بها و بنا بر فرموده خدا، شقی است کسی که از این ماه بهره کافی نبرد، پس مراقب باشید  از این فرصت نورانی استفاده کنید و از ماه مبارک رمضان به زیبایی استقبال کنید.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این ایام مواجهیم با یک امر بسیار زیبا و ارزشمند اجتماعی، دینی و اخلاقی و آن مسئله رزمایش مواسات و همدلی است افزود: این موضوع از ایمان انسان‌ها نشات گرفته و رهبر انقلاب در این ایام و در گام دوم مقابله با بلیه کرونا برگزاری این رزمایش را اعلام کردند.
 
نکونام ادامه داد: در گام اول مقابله با کرونا رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح بود و باید ادامه یابد تا این بیماری منحوس ریشه‌کن شود، اما قدم دوم برای نابودی آن درخصوص افرادی است که از آن آسیب‌های مالی، عاطفی و روحی و روانی دیدند و مواسات می‌تواند آن را جبران کند.
 
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مواسات در فرهنگ دینی ما و در سیره پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و اولیا الهی برجسته است و نوعی ایثار و ازخودگذشتگی می‌باشد خاطرنشان کرد: کار آسانی نیست که بخواهیم زیان‌های واردشده را جبران کنیم و از مشکل‌ترین امور اخلاقی همین مواسات است چراکه انسان باید دل بکند از آنچه برایش مهم است و آنچه که دارد.
 
وی مواسات را از خلقیات زیبای مومنان عنوان و تاکید کرد: امروز برای عملی شدن یکی از ارزش‌های والای خداوند شرایط مهیا شده و کم‌تر چنین شرایطی پیش می‌آید که به‌صورت فراگیر و اجتماعی کمک به نیازمندان صورت گیرد، اما باید توجه داشته باشیم که با تک‌روی آنچه رهبر انقلاب فرمودند، عملی نمی‌شود و با تنها عمل کردن این خاطره خوش به جا نخواهد نماند.
 
نکونام لازمه تحقق اهداف رزمایش همدلی را تشکیل قرارگاه ملی، استانی و شهرستانی دانست و عنوان داشت: در این قرارگاه باید همه به هم بپیوندند و با همدلی کارها را شکل دهند بنابراین باید امکانات و کمک‌ها با نظر همگانی جمع‌آوری شود و محرومان نیز با نظر جمع شناسایی گردند.
 
وی ادامه داد: این قرارگاه در این استان شکل گرفته است و ادامه کار همراهی، همدلی و همکاری همگان را می‌طلبد و اگر کسی هم به‌صورت انفرادی اقدامی صورت داد خوب است که این قرارگاه را در جریان امور قرار دهد.
 
امام جمعه شهکرد با بیان اینکه دگراندیشی در این امر لازم و ضروری است گفت: دگراندیشی در عرصه مومنانه خوب است و امروز باید با دگراندیشی به یاری نیازمندان شتافت.
 
نکونام با اشاره به 29 فروردین و نامگذاری آن به نام ارتش این روز را گرامی داشت و یادآور شد: دوم اردیبهشت نیز سال‌روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و با تشکیل این نهاد انقلابی بالندگی و افتخار دیگری در تاریخ انقلاب به ثبت رسید که آثار و برکات آن در تمام این سال‌ها به وضوح دیده می‌شود چراکه پاسداران در همه عرصه‌های نظامی، معنوی، دینی، اجتماعی، خدمت‌رسانی و... به معنای واقعی پاسدار نظام بوده و در این راه پیشران بوده و هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ارتشی‌ها، پاسداران و همه نیروهای نظامی را در کفرستیزی، طاغوت‌براندازی و استکبارستیزی مشترک دانست و عنوان داشت: امت اسلامی امروز با دشمنانی وحشی مواجه است و این عزیزان در ستیز با آن‌ها پیشگامند.
 
امام جمعه شهرکرد بیان داشت: امروز چهره دشمنان به خوبی مشخص شده است و کرونا توخالی و پوچ بودن چهره اتوکشیده غرب را به خوبی بر ملا کرد و نشان داد تا چه حد در مقابل این بلیه ضعیف و ناتوانند.
 
وی خاطرنشان کرد: سستی و ناتوانی غرب را رهبر معظم انقلاب بارها و بارها اعلام کردند اما برخی باور نمی‌کردند و امروز به‌خوبی باید فهمیده باشند که توصیه‌های ایشان یعنی اتکا به داخل، رونق تولید و جهش تولید تا چه حد اهمیت دارد.
 
نکونام در انتها گفت: کرونا انسجام ایجاد نکرده بلکه عمل و نوع نگاه این انسجام را ایجاد کرده است بنابراین لازم است که در همه عرصه‌ها نوع نگاه اصلاح شود.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۳۴:۰۰

18 Apr 2020