کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه شهر فارسان:

دولت آمريکا به سمت غرق شدن پيش مي‌رود/ جهان پسا کرونا جهان ديگري خواهد بود!

23 فروردين 1399 ساعت 13:52

حجت السلام محسن ملک پور امام‌جمعه شهر فارسان گفت: دولت آمريکا مانند ناخداي کشتي تايتانيک درحالي‌که مغرور به عظمت و بزرگي و امکانات و تجهيزات خود در برابر طوفان‌هاي پيش رو است، درحالي‌که گرداب‌هاي مختلفي او را فراگرفته است به سمت غرق شدن پيش مي‌رود.


حجت السلام محسن ملک پور امام جمعه شهر فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: جهان پساکرونا، جهان ديگري خواهد بود و مردم جهان فصل نويني را در ساختارهاي سياسي و صورت‌بندي‌هاي قدرت سخت و نرم شاهد خواهند بود. آنچه مهم است اين‌که کرونا توانسته است بسان يک نقطه عطف تاريخي، جهان و زندگي بشر را به پيشاکرونا و پساکرونا تقسيم کند.

وی تصریح کرد: در جنگ روايت‌ها آنچه اتفاق افتاده و مي‌افتد مهم نيست، مهم؛ اولين روايتي است که با سرعت و فراگيري توسط رسانه‌هاي متنوع و ماشين تبليغاتي دشمن طرح مي‌شود و در اذهان مخاطبان جاي مي‏گيرد.

وی بیان داشت: امروزه تقريباً کسي نيست که دگرگوني جهانِ پساکرونا را انکار نمايد. در چنين شرايطي است که هر کشور و فرهنگ و حاکميتي، بايد نقش و سهم خود را در جهان آينده جستجو کرده و پيدا کند.

وی عنوان داشت: طبيعي است که استکبار در اين شرايط براي تثبيت سيطره‌ي روبه افول خود، بخواهد جهان آينده را با نگاه خود روايت کند؛ اما واقعيت و حقيقتي که در حال وقوع است حکايت از وقوع حوادث ديگري دارد. حوادثي که پيش‌بيني افول آمريکا را در افق تحقق و عينيت قرار مي‌دهد.

وی لظهار داشت: عليرغم تمام تبليغات استکبار و دست و پا زدن‌هاي او، دوران پساکرونا دوران بدون آمريکا خواهد بود. ما بر اين باوريم افول آمريکا مدتي چند است آغازشده است. نشانه‌هاي اين افول نيز بيشتر دروني و داخلي است. نشانه‌هاي آن‌هم در فرهنگ و اجتماع و ساختار قدرت و انسجام دروني جامعه آمريکا هويدا شده است و تقريباً همه صاحب‌نظران موافق و مخالف ليبراليسم اين افول را پيش‌بيني کرده‌اند.

وی در پایان گفت: دولت آمريکا مانند ناخداي کشتي تايتانيک درحالي‌که مغرور به عظمت و بزرگي و امکانات و تجهيزات خود در برابر طوفان‌هاي پيش رو است، درحالي‌که گرداب‌هاي مختلفي او را فراگرفته است به سمت غرق شدن پيش مي‌رود.

انتهای پیام/590پ
 


کد مطلب: 44275

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44275/دولت-آمريکا-سمت-غرق-شدن-پيش-مي-رود-جهان-پسا-کرونا-ديگري-خواهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir