کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمامی غارهای چهارمحال و بختیاری درجه بندی می شوند

7 مهر 1398 ساعت 8:19

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درجه بندی غارهای استان بر اساس استانداردهای تعیین شده را از مصوبات نوزدهمین کارگروه غارشناسی استان عنوان کرد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر اظهار داشت: انتخاب شعار روز غار پاک در سال 98 با عنوان "غار پاک،آب پاک، اکوسیستم پایدار" با توجه به اهمیت آنها به دلیل وجود زیستمندان منحصر به فرد، منابع آبی موجود و جاذبه‌های اکوتوریسمی است.

وی افزود: غارهای کشور درجه بندی می شوند تا مشخص شود که میزان دخالت انسانها در هر غاری باید چه اندازه باشد، درجه بندی غارها بر اساس ارزش باستانی و دیرینه شناسی، میزان بازدید، ارزش زمین شناختی، ارزش آبشناسی و ارزش زیستی صورت می گیرد و از نظر اهمیت حفاظتی به چهار دسته تقسیم می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: تعیین درجه بندی غارهای استان بر اساس اولویت های مدنظر و حریم پیشنهادی از دهانه غار توسط دستگاه های عضو اجرا خواهد شد.

احمدی در پایان تصریح کرد: رعایت قوانین و استانداردهای حفاظتی و محیط زیستی، شرط اصلی بهره برداری پایدار از این منابع ارزشمند است.

تاکنون 62 غار در استان چهارمحال و بختیاری شناسايی شده است که از این تعداد 2 غار در استان درجه بندی شده است.

نوزدهمین کارگروه غارشناسی استان به دبیری حفاظت محیط زیست استان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولان دستگاه های عضو در دفتر هماهنگی امورعمرانی استانداری تشکیل جلسه داد.
 
انتهای پیام/1020ج

 
 

 


کد مطلب: 42962

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42962/تمامی-غارهای-چهارمحال-بختیاری-درجه-بندی-می-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir