۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۴۲۹۶۲

تمامی غارهای چهارمحال و بختیاری درجه بندی می شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درجه بندی غارهای استان بر اساس استانداردهای تعیین شده را از مصوبات نوزدهمین کارگروه غارشناسی استان عنوان کرد.
تمامی غارهای چهارمحال و بختیاری درجه بندی می شوند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر اظهار داشت: انتخاب شعار روز غار پاک در سال 98 با عنوان "غار پاک،آب پاک، اکوسیستم پایدار" با توجه به اهمیت آنها به دلیل وجود زیستمندان منحصر به فرد، منابع آبی موجود و جاذبه‌های اکوتوریسمی است.

وی افزود: غارهای کشور درجه بندی می شوند تا مشخص شود که میزان دخالت انسانها در هر غاری باید چه اندازه باشد، درجه بندی غارها بر اساس ارزش باستانی و دیرینه شناسی، میزان بازدید، ارزش زمین شناختی، ارزش آبشناسی و ارزش زیستی صورت می گیرد و از نظر اهمیت حفاظتی به چهار دسته تقسیم می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: تعیین درجه بندی غارهای استان بر اساس اولویت های مدنظر و حریم پیشنهادی از دهانه غار توسط دستگاه های عضو اجرا خواهد شد.

احمدی در پایان تصریح کرد: رعایت قوانین و استانداردهای حفاظتی و محیط زیستی، شرط اصلی بهره برداری پایدار از این منابع ارزشمند است.

تاکنون 62 غار در استان چهارمحال و بختیاری شناسايی شده است که از این تعداد 2 غار در استان درجه بندی شده است.

نوزدهمین کارگروه غارشناسی استان به دبیری حفاظت محیط زیست استان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولان دستگاه های عضو در دفتر هماهنگی امورعمرانی استانداری تشکیل جلسه داد.
 
انتهای پیام/1020ج

 
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۵:۲۳

29 Dec 2019