کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد خبر داد:

اشتغال زايي بيش از ۶۰۰ نفر در طرح های اقتصاد مقاومتي از ابتداي امسال/ شهرکرد پيشگام در اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي

27 بهمن 1393 ساعت 13:44

فرمانده ناحيه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: از ابتداي سال ۹۳ بيش از ۶۰۰ نفر در قالب طرحهاي اقتصاد مقاومتي این شهرستان، بکار گیری شده اند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بيش از ۵۳ ميليارد ريال اعتبار در خصوص طرح هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان شهرکرد اختصاص داده شده است که کل اين مبلغ جذب و در قالب تسهيلات کم بهره و دراز مدت به کارآفرينان اعظا شده است.

سرهنگ پاسدار، مهران مرادي با بيان اينکه بيش از ۶۰۰ نفر از جوانان و جويندگان مشاغل شهرستان شهرکرد در طرح هاي سازندگي و اقتصاد مقاومتي مشغول به کار هستند، افزود: اين طرح ها در زمينه راه اندازي واحدهاي پرورش شترمرغ، مرغ بومي، کبک، بلدرچين، دام سبک و سنگين و همچنين راه اندازي واحدهاي زنبور داري، گلخانه هاي کوچک، کشت و توليد زعفران، ايجاد استخرهايي دو منظوره پرورش ماهي و راه اندازي کارگاه هاي صنايع تبديلي و تکميلي کوچک به بهره برداري رسيده و در حال فعاليت هستند.

وي گفت: با اختصاص اين تسهيلات در مجموع بيش از ۳۵۰ کارگاه با اشتغالزايي مستقيم ۵۰۰ نفر و اشتغال غير مستقيم ۱۰۰ نفر در حال فعاليت هستند.

مهران مرادي بيان داشت: محصولات متنوع طرح هاي برآمده از اقتصاد مقاومتي شهرستان علاوه بر ايجاد فضاي کسب و کار و درآمدزايي خانواده ها، توانسته است بخشي از بازار شهرکرد و ديگر مراکز فروش شهرستان را در اختيار خود قرار دهد.

مرادي با اشاره به اينکه درامسال بخش خانگي، نزديک به ۵۰کارگاه خانگي قارچ خوراکي(دکمه اي) و در سال گذشته ۶۰کارگاه راه اندازي شده است ، ادامه داد: به لحاظ کيفيت بالاي قارچ استان چهارمحال و بختياري، ضمن استفاده و توزيع در بازار شهرستان به استان هاي ديگر اعم از اصفهان و خوزستان هم صادر شده است که اين مهم بيانگر تاثير گذاري محصولات استان در بازارهاي کشوري است.

مرادي به فعاليت جوانان کارآفرين شهرستان شهرکرد در بخش صنعت و کشاورزي اشاره کرد و يادآور شد: در بخش صنايع، از ابتداي سال ۱۳۹۳ در حدود ۲۰ طرح شامل بسته بندي و فرآوري ميوه، سبزيجات، ترشي جات، ماست، عسل و مواد غذايي در شهرستان شهرکرد راه اندزي و مشغول به فعاليت شده است. همچنين در بخش کشاورزي هم مي توان به کشت زعفران، قارچ و محصولات گلخانه اي شامل سبزي جات و صيفي جات در واحدهاي زير ۴۰۰ متر اشاره کرد.

وی از کاشت بذر درخت بادام کوهي در ۱۰۰ هکتار از اراضي شهرستان با حضور بسيجيان و همکاري منابع طبيعي شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: طرح تغيير درختان غيرمثمر به مثمر در دو حوزه بسيج هفشجان و شهرکيان با درخت هايي نظير گردو، بادام و زردآلو انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحيه مقاومت شهرستان شهرکرد افزود: در راستاي تاکيدات و فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر تقويت اقتصاد مقاومتي و اجراي طرح هاي اقتصادي با استفاده از نيروهاي بومي، با همکاري مراکز آموزشي دولتي در سال گذشته افزون بر يک هزار نفر و تا دي ماه امسال ۶۰۰نفر از بسيجيان اين ناحيه مقاومت، از آموزش هاي طرح هاي اقتصاد مقاومتي و بسيج سازندگي برخوردار شده و آمادگي بالايي براي اجرا و ايجاد طرح هاي اقتصادي ايجاد کرده اند.

مهران مرادي اظهار داشت: بيش از ۱۵ کارگروه و نشست اقتصاد مقاومتي با حضور امام جمعه شهرکرد، استاندار، فرماندار، مسولين و دست اندرکاران بسيج سازندگي استان و شهرستان برگزار شده است که در اين جلسات، بحث بازاريابي و حمايت هاي مالي کارآفرينان تاکيد ويژه اي شده است.

سرهنگ مرادي در پايان نقش مسولين را در اجرا و اطلاع رساني طرح هاي مقاومت اقتصادي و اقتصاد مقاومتي بسيار چشمگير و موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسولين، بر اساس منويات و سياست هاي کلي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فضا را براي حضور جوانان مؤمن و خلاّق ايران اسلامي در عرصه‌ اقتصادي فراهم کنند، قطعاً تحولات مثبتی را در اين عرصه شاهد خواهيم بود و وابستگی به بيرون از کشور براي ما معنايی پيدا نخواهد کرد.

انتهاي پيام /۱۰۲۴ج/۵۱۰ب


کد مطلب: 20936

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20936/اشتغال-زايي-بيش-۶۰۰-نفر-طرح-های-اقتصاد-مقاومتي-ابتداي-امسال-شهرکرد-پيشگام-اجراي-هاي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir