۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۰۹۳۶
فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد خبر داد:

اشتغال زايي بيش از ۶۰۰ نفر در طرح های اقتصاد مقاومتي از ابتداي امسال/ شهرکرد پيشگام در اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي

فرمانده ناحيه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: از ابتداي سال ۹۳ بيش از ۶۰۰ نفر در قالب طرحهاي اقتصاد مقاومتي این شهرستان، بکار گیری شده اند.
اشتغال زايي بيش از ۶۰۰ نفر در طرح های اقتصاد مقاومتي از ابتداي امسال/ شهرکرد پيشگام در اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بيش از ۵۳ ميليارد ريال اعتبار در خصوص طرح هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان شهرکرد اختصاص داده شده است که کل اين مبلغ جذب و در قالب تسهيلات کم بهره و دراز مدت به کارآفرينان اعظا شده است.

سرهنگ پاسدار، مهران مرادي با بيان اينکه بيش از ۶۰۰ نفر از جوانان و جويندگان مشاغل شهرستان شهرکرد در طرح هاي سازندگي و اقتصاد مقاومتي مشغول به کار هستند، افزود: اين طرح ها در زمينه راه اندازي واحدهاي پرورش شترمرغ، مرغ بومي، کبک، بلدرچين، دام سبک و سنگين و همچنين راه اندازي واحدهاي زنبور داري، گلخانه هاي کوچک، کشت و توليد زعفران، ايجاد استخرهايي دو منظوره پرورش ماهي و راه اندازي کارگاه هاي صنايع تبديلي و تکميلي کوچک به بهره برداري رسيده و در حال فعاليت هستند.

وي گفت: با اختصاص اين تسهيلات در مجموع بيش از ۳۵۰ کارگاه با اشتغالزايي مستقيم ۵۰۰ نفر و اشتغال غير مستقيم ۱۰۰ نفر در حال فعاليت هستند.

مهران مرادي بيان داشت: محصولات متنوع طرح هاي برآمده از اقتصاد مقاومتي شهرستان علاوه بر ايجاد فضاي کسب و کار و درآمدزايي خانواده ها، توانسته است بخشي از بازار شهرکرد و ديگر مراکز فروش شهرستان را در اختيار خود قرار دهد.

مرادي با اشاره به اينکه درامسال بخش خانگي، نزديک به ۵۰کارگاه خانگي قارچ خوراکي(دکمه اي) و در سال گذشته ۶۰کارگاه راه اندازي شده است ، ادامه داد: به لحاظ کيفيت بالاي قارچ استان چهارمحال و بختياري، ضمن استفاده و توزيع در بازار شهرستان به استان هاي ديگر اعم از اصفهان و خوزستان هم صادر شده است که اين مهم بيانگر تاثير گذاري محصولات استان در بازارهاي کشوري است.

مرادي به فعاليت جوانان کارآفرين شهرستان شهرکرد در بخش صنعت و کشاورزي اشاره کرد و يادآور شد: در بخش صنايع، از ابتداي سال ۱۳۹۳ در حدود ۲۰ طرح شامل بسته بندي و فرآوري ميوه، سبزيجات، ترشي جات، ماست، عسل و مواد غذايي در شهرستان شهرکرد راه اندزي و مشغول به فعاليت شده است. همچنين در بخش کشاورزي هم مي توان به کشت زعفران، قارچ و محصولات گلخانه اي شامل سبزي جات و صيفي جات در واحدهاي زير ۴۰۰ متر اشاره کرد.

وی از کاشت بذر درخت بادام کوهي در ۱۰۰ هکتار از اراضي شهرستان با حضور بسيجيان و همکاري منابع طبيعي شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: طرح تغيير درختان غيرمثمر به مثمر در دو حوزه بسيج هفشجان و شهرکيان با درخت هايي نظير گردو، بادام و زردآلو انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحيه مقاومت شهرستان شهرکرد افزود: در راستاي تاکيدات و فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر تقويت اقتصاد مقاومتي و اجراي طرح هاي اقتصادي با استفاده از نيروهاي بومي، با همکاري مراکز آموزشي دولتي در سال گذشته افزون بر يک هزار نفر و تا دي ماه امسال ۶۰۰نفر از بسيجيان اين ناحيه مقاومت، از آموزش هاي طرح هاي اقتصاد مقاومتي و بسيج سازندگي برخوردار شده و آمادگي بالايي براي اجرا و ايجاد طرح هاي اقتصادي ايجاد کرده اند.

مهران مرادي اظهار داشت: بيش از ۱۵ کارگروه و نشست اقتصاد مقاومتي با حضور امام جمعه شهرکرد، استاندار، فرماندار، مسولين و دست اندرکاران بسيج سازندگي استان و شهرستان برگزار شده است که در اين جلسات، بحث بازاريابي و حمايت هاي مالي کارآفرينان تاکيد ويژه اي شده است.

سرهنگ مرادي در پايان نقش مسولين را در اجرا و اطلاع رساني طرح هاي مقاومت اقتصادي و اقتصاد مقاومتي بسيار چشمگير و موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسولين، بر اساس منويات و سياست هاي کلي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فضا را براي حضور جوانان مؤمن و خلاّق ايران اسلامي در عرصه‌ اقتصادي فراهم کنند، قطعاً تحولات مثبتی را در اين عرصه شاهد خواهيم بود و وابستگی به بيرون از کشور براي ما معنايی پيدا نخواهد کرد.

انتهاي پيام /۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۷:۴۸

28 Dec 2019