کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد/

"جهش تولید" با تکمیل طرح‌های صنعتی در بام ایران

6 مهر 1399 ساعت 14:43

تکمیل و راه‌اندازی 207 طرح صنعتی در شهرستان بروجن "جهش تولید" در پایتخت صنعتی چهارمحال و بختیاری را به ارمغان خواهد آورد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ تولید یا فرآوری از اصطلاحات علم اقتصاد به معنی تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات موجود است که با تحقق آن بسیاری از شاخص‌های اقتصادی از جمله تورم، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و... کنترل و با تغییرات روبه رشدی مواجه خواهد شد.

با نامگذاری سال 99 از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان سال "جهش تولید" و توجه و اهمیت ایشان به تولید و تکیه بر توان داخلی، بهبود شرایط کسب و کار و تحقق واقعی خودکفایی، شاید بتوان سال "جهش تولید" را برادر خوانده سال "رونق تولید" خواند که نشان از نقش پررنگ وزارت اقتصاد در تحقق آن دارد.

استقرار 40 درصد از صنایع بزرگ و مهم چهارمحال و بختیاری در بروجن

فرماندار شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: استقرار 254 واحد تولیدی و صنعتی فعال در 5 شهرک صنعتی با زیربنا یکهزار و 802 هکتار مساحت، بروجن را به پایتخت صنعتی استان چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده است.

مسعود ملکی افزود: در حال حاضر 6 هزار و 869 نیروی جوان در شهرک‌های صنعتی بروجن، سفیددشت، گندمان، بلداجی و فرادنبه مشغول به تولید و فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 12 واحد صنعتی در شهرستان بروجن موفق به صادرات بیش از 13 هزار تُن کالا شدند، گفت: ورق گالوانیزه، انواع موکت، کاشی کف، نخ پُلی استر، ادوات کشاورزی، میلگرد آج‌دار و... عمده کالاهای صادراتی به کشورهای منطقه است.

207 طرح صنعتی در شهرستان بروجن نیازمند حمایت بخش دولتی

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن نیز در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ رفع موانع تولید، اصلاح سیاست‌های بانکی، نظارت دقیق بر قوانین تولید و تجارت، امنیت خاطر سرمایه‌گذاران و توجه ویژه به صادرات را لازمه تحقق شعار "جهش تولید" عنوان کرد.

سیدارسلان سیدین با بیان این‌که وام 18 درصد کمکی به رونق تولید و اشتغال نمی‌کند، گفت: 207 طرح صنعتی در شهرستان بروجن با پیشرفت 10 تا 90 درصد، به‌منظور بهره‌برداری نیازمند حمایت بخش دولتی است.

وی افزود: این طرح‌های صنعتی در حوزه‌های فولادی، قطعه‌سازی، صنایع دفاعی، مواد غذایی و... بوده که با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال 7 هزار و 400 نفر فراهم می‌شود.

سیدین اضافه کرد: بهره‌برداری از طرح‌های جدید صنعتی در شهرستان بروجن، میزان تولید و صادرات محصول را تا دو برابر افزایش داده و تحقق شعار "جهش تولید" نمود عینی خواهد یافت.

به گزارش جهانبین نیوز؛ نجات اقتصاد ایران از یک اقتصاد تک‌محصولی و نفت‌محور، نیازمند نگاه جدید به مقوله تولید است تا بتوان با جهش آن علاوه بر درآمدزایی و اشتغال، به توسعه صادرات و ورود ارز به کشور نیز کمک کرد.

"جهش تولید" هدف‌گذاری مطمئنی برای اقتصاد ایران است تا با تولید محصولات متنوع و ارتقای کیفیت کالای ایرانی، ضمن تأمین بخش بزرگی از نیاز بازار داخل، زمینه استقلال اقتصادی کشور را فراهم کرد.


گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 45638

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/45638/جهش-تولید-تکمیل-طرح-های-صنعتی-بام-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir