کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يادداشت/

رمضان عيد عرفاني ساکنان آسمان و زمين به میزبانی یزدان یکتا

26 فروردين 1400 ساعت 8:49

رمضان عيد عرفاني ساکنان آسمان و زمين است به ميزباني يزدان يکتا و همگان به مهماني پروردگار دعوت شده اند.



به گزارش جهانبين نيوز؛ قاسم همتي کارشناس فرهنگي در شهرستان اردل به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در يادداشتي نوشت:ماه مبارک رمضان از راه مي رسد و با خود کوله باري از بخشايش و آمرزيدگي را به همراه مي آورد و با نداي «ربنا» ، جان هاي تشنه را به سوي خود فرا مي خواند تا به استقبالش آمده و دسته دسته بخشودگي را از دستان کريم آن باز ستانند .

منادي در آسمانها بر ميهمانان ضيافت آسماني خوش آمد مي گويد و آب و آيينه به دست به استقبال سحرخيزان مي شتابد .

روزه از جمله اعمالي است که داراي جنبه هاي عبادي ، فردي و اجتماعي است . اين ابعاد انسان را به تفکر وا مي دارد که چگونه ساعاتي امساک از خوردن و آشاميدن ، آثاري چنين ارزنده بجا مي گذارد .

اين امساک  از سويي بندگان را حق شناس و مطيع مي سازد و از سوي ديگر انسان را به تفکر وا مي دارد تا به سختي هاي زندگي فقرا پي برده و از جنبه ديگر درجه اخلاص خود را محک زده تا آراسته تر در محضر خداي سبحان حاضر شده و حظ کافي را ببرند .

ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن ، ماه توبه و خير و برکت و رحمت الهي است . در اين ماه بندگان مشتاق دعوت معبود خويش را اجابت مي کنند و به ميهماني معبود عالم مي شتابند .

رمضان عيد عرفاني ساکنان آسمان و زمين است به ميزباني يزدان يکتا و همگان به مهماني پروردگار دعوت شده اند ،در اين بزم باشکوه غني و فقير معنا ندارد،همه جامه الوان بندگي معبود به تن کرده اند.

هر شب شهر الرمضان، ليلة القدر عزيزي است چه خوب است به شکرانه اين دعوت ربّاني، سفره هاي خالي را به سفره‌هاي پر نعمت پيوند زنيم.

پيامبر اکرم حضرت محمد ( صلي الله عليه و آله و سلم ) پاسداشت ماه رمضان را به امت خود چنين يادآوري نموده‌ و فرموده اند : «در ماه رمضان زياد قرآن بخوانيد . بنگريد که به استقبال چه چيزي مي رويد و چه به شما روي آورده است.»

انتهاي پيام/570ه
 
 


کد مطلب: 47216

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/47216/رمضان-عيد-عرفاني-ساکنان-آسمان-زمين-میزبانی-یزدان-یکتا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir