رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری گفت: مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس 115 در سه ماهه اول سال 1404 نسبت به سه ماهه اول سال 1403 افزایش 11 درصدی داشته است.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری خبر داد:
افزایش نگرانکننده مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس
7 تير 1404 ساعت 8:17
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری گفت: مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس 115 در سه ماهه اول سال 1404 نسبت به سه ماهه اول سال 1403 افزایش 11 درصدی داشته است.
به گزارش پاگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محمود شمسی پور دهکردی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس 115 در سه ماهه اول سال 1404 نسبت به سه ماهه اول سال 1403 افزایش 11 درصدی داشته است.
وی افزود: مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ یکی از چالشهای جدی در نظام امدادرسانی کشور است که نهتنها منابع محدود را هدر میدهد، بلکه جان بیماران واقعی را نیز به خطر انداخته و تماسهای بیمورد، فشار روانی و فرسودگی شغلی را برای کارکنان اورژانس افزایش میدهد.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برخی تماسها از روی کنجکاوی یا شوخی کودکانه انجام میشود، اما پیامدهای آن بسیار جدی است.
شمسیپور آموزش ناکافی درباره عملکرد اورژانس و اهمیت تماسهای اضطراری، برای کودکان و نوجوانان از سوی والدین وعدم نظارت کافی والدین بر کودکان را یکی از دلایل تکرار این مزاحمتها دانست.
وی با تأکید بر اهمیت تماسهای هدفمند با اورژانس 115، از شهروندان خواست تا از تماسهای غیرضروری و شوخی با شماره ۱۱۵ خودداری کنند، چرا که هر تماس بیمورد ممکن است جان انسانی را به خطر اندازد.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: لازم به ذکر است مزاحمتهای تلفنی باعث ایجاد اختلال در کار مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان میشود و چه بسا جان انسانی را در معرض خطر قرار میدهد.
شمسیپور خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال گذشته فردی در مدت زمان 50 روز بیش از 3000 تماس مزاحمت برای مرکزارتباطات اورژانس ایجاد نمود که برای نامبرده رای دادگاه مبنی بر مجازات وی صادر شد.
انتهای خبر/1031ج
کد مطلب: 61762