کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول واحد امنیت غذایی قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا (ص):

انتقال موفقیت‌آمیز جنین گوسفند به روش «لاپاراسکوپی» در شهرستان بروجن انجام شد

2 خرداد 1402 ساعت 11:25

مسئول واحد امنیت غذایی قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت : انتقال موفقیت‌آمیز جنین گوسفند به روش «لاپاراسکوپی»  برای اولین بار در کشور در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر شایسته‌نیا مسئول واحد امنیت غذایی قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا (ص) اظهار کرد: با هدف افزایش بهره‌وری دام سبک، طرح انتقال جنین رویان به دام‌های منتخب در بخش گندمان شهرستان بروجن با موفقیت انجام شد. 

وی افزود: به‌منظور اجرای این طرح، 50 انتقال رویان به 25 رأس میش منتخب با استفاده از روش "اووم پیک‌آپ" انجام شد.

مسئول واحد امنیت غذایی قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: به‌کارگیری این روش علاوه بر دوقلوزایی، احتمال سقط و نازایی را تا حدود زیادی از بین می‌برد، در استان چهارمحال و بختیاری دو نسل دام لری بختیاری و افشاری وجود دارد که تلاش می‌شود این دو نسل حفظ شده و بهره‌وری بهتری داشته باشند.

هوشنگ فولادی نیز اظهار کرد: بیش از 3 ملیون رأس دام سبک در اختیار جامعه عشایری استان چهارمحال و بختیاری است که برای اصلاح نژاد دام و بهره‌وری بهتر با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به میدان آمدیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) افزود: دو نژاد دام لری بختیاری و افشاری در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و امروز انتقال رویان به دام‌های افشاری انجام شد، تلاش بر این است که ضمن حفظ نژادهای برتر دام سبک استان به تولید گوشت و توسعه صنعت دام کمک شود.

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 53945

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53945/انتقال-موفقیت-آمیز-جنین-گوسفند-روش-لاپاراسکوپی-شهرستان-بروجن-انجام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir