کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس فرهنگی:

نقش زن مسلمان باید از دیدگاه اسلام ترسیم و برجسته شود

2 خرداد 1402 ساعت 10:50

کارشناس فرهنگی گفت: در تاریخ اسلام زنان بزرگ که سردمدار تغییرات گسترده در جامعه شدند بسیار بوده‌اند، امروز نیز باید از وجود و زندگی این بانوان درس بگیریم و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تلاش کنیم تا «نقش زن را از دیدگاه اسلام ترسیم و برجسته کنیم».


مریم علیدادی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اولین وظیفه یک زن به عنوان فردی مسلمان که در ایران زندگی می‌کند، افزایش سطح آگاهی و دانش وی است.
 
وی افزود: زنان در همه عرصه‌ها باید اطلاعات کافی داشته باشند و در یک زمینه به‌خصوص دانش خود را تقویت کنند، اطلاعات به روز برای یک زن یا یک دختر در دنیای امروز از ضروریات است چراکه هم در خانواده و هم در اجتماع به آن نیاز پیدا می‌کند.
 
این کارشناس فرهنگی در همین خصوص به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: ایشان در بیاناتی می‌فرمایند: " مطالعه و تحقیق و ورود به مسائل مورد ابتلای روز جزو وظایف حتمی است، توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهی‌هایتان را بیشتر کنید. مطالعه، دقّت، تحقیق، درس، ورود به مسائل مورد ابتلای روز و اهتمام به کارهای دینی، جزو وظایف حتمی و مسلّمی است که امروز زنان کشور باید مثل مردان، خود را موظّف به انجام آنها بدانند.
 
علیدادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری وظیفه زنان مسلمان را به‌ویژه زنان جوان و دختران دانش‌آموز و دانشجو را زنده کردن هویت والای زن اسلامی و جلب نظر دنیا دانستند، ادامه داد: یک زن ایرانی باید با تلاش برای کسب موفقیت، هویت والای خود را زنده کند نه اینکه صرفا بخواهد از زیبایی‌های خود برای این امر استفاده کند که در این صورت به یک کالای لوکس برای استفاده دیگران تبدیل می‌شود.
 
وی به جایگاه مقام زن و دختران در دین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام زنان بزرگ که سردمدار تغییرات گسترده در جامعه شدند بسیار بوده‌اند، امروز نیز باید از وجود و زندگی این بانوان درس بگیریم و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تلاش کنیم تا «نقش زن را از دیدگاه اسلام ترسیم و برجسته کنیم».
 
کارشناس امور فرهنگی اضافه کرد: ایشان تاکید دارند که « یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌هاتان  امروز این است که نقش زن را از دیدگاه اسلام ترسیم کنید، برجسته کنید، روشن کنید؛ تربیت انسانی زن بزرگترین خدمت به جوامع انسانی و اسلامی است؛ این حرکت باید راه بیفتد. البته راه افتاده است، باید تشدید بشود، باید فراگیر بشود، باید پیش برود و شما در این حرکت، بدون تردید پیروز خواهید شد.»
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 53940

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53940/نقش-زن-مسلمان-باید-دیدگاه-اسلام-ترسیم-برجسته-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir