کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری؛

گسترش همكاری دانشگاه شهرکرد، سازمان جهاد كشاورزی و مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی

1 خرداد 1402 ساعت 11:45

نشست هم‌اندیشی دانشگاه شهرکرد، سازمان جهاد كشاورزی و مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با هدف گسترش همکاری‌ها تشکیل شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ نشست هم‌اندیشی دانشگاه شهرکرد، سازمان جهاد كشاورزی، مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با حضور یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد، حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و حسن جهانبازی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهار محال و بختیاری، عبدالهی رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد، بهروز شیران رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه و جمعی از معاونان این دانشکده همراه با معاونان تولیدات گیاهی و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و معاونان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه مشترک مجموعه جهاد کشاورزی و دانشگاه شهرکرد در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی با فعالیت‌های دانش‌بنیان رفع شود

یاسر پیرعلی رویکرد دانشگاه شهرکرد را انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و کاربردی بیان کرد و رویکرد جهادی و عملیاتی مرکز تحقیقات و آموزش را از زمان تاسیس، یک شاخصه برای حل مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان دانستند.

رئیس دانشگاه شهرکرد، حفظ جایگاه نخست کشور در تولیدات علمی منطقه را با اهمیت دانست و بر ضرورت اجرائی شدن تفاهم‌نامه مشترک تأکید کرد.

وی در ادامه خواهان حل مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی با فعالیت‌های دانش‌بنیان شد که این امر باعث ایجاد انگیزه و تحصیل جوانان در رشته‌های علوم کشاورزی خواهد شد.

حسن جهانبازی در ادامه این جلسه هدف از برگزاری این نشست را عملیاتی شدن تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه شهرکرد دانست.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، نگاه مثبت رئیس سازمان جهاد کشاورزی به مباحث علمی و وجود اعضای هیأت علمی توانمند در دانشگاه و مرکز تحقیقات و آموزش را یک فرصت بی‌نظیر برای حل مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان دانست.

کاهش مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی حاصل نفوذ دانش و انجام پژوهش‌‌های کاربردی است

در ادامه حسین برزگر وضعیت این استان را از لحاظ منابع پایه به‌ویژه آب و تنوع گیاهی بسیار ارزشمند اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، کاهش مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی را در یک دهه اخیر حاصل نفوذ دانش و انجام پژوهش‌‌های کاربردی توصیف کرد.

 وی بر اهمیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تعیین قوانین و مقررات کاربردی در بخش کشاورزی تاکید کرد.

برزگر محوریت مسائل آموزش، پژوهش و سیاست‌گذاری را در این تفاهم‌نامه با اهمیت برشمرد و خواستار تعیین رابطه بین دانشگاه و مجموعه جهاد کشاورزی برای تعیین اولویت‌ها در این سه موضوع مهم شد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری کشت گیاهان دارویی، توسعه گلخانه‌ها، ایجاد شهرک‌های تخصصی در بخش کشاورزی را از برنامه‌های جاری و مهم بخش کشاورزی اعلام کرد و خواستار حرکت دانشگاه و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برای حل مشکلات و آموزش بهره‌برداران و کارشناسان در موضوعات محوری و سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی شد.

در ادامه سایر اعضای حاضر در نشست، به ارائه نظرات پیرامون راهکارهای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه با ارتباط مستمر دو مجموعه و حمایت جدی از مسائل مهم پژوهشی و آموزشی پرداختند.

در پایان این نشست، یاسر پیرعلی و هیات همراه از بخش تحقیقات جنگل و مرتع، هرباریوم، بخش ثبت و گواهی بذر و نهال، پایلوت ذخیره ژنتیک فضای سبز کم آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 53926

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53926/گسترش-همكاری-دانشگاه-شهرکرد-سازمان-جهاد-كشاورزی-مركز-تحقیقات-منابع-طبیعی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir