کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان کل کشور:

مسؤولیت رفع آسیب‌های اجتماعی را به یکدیگر پاس ندهیم

31 ارديبهشت 1402 ساعت 14:27

دادستان کل کشور گفت: آسیب‌های جامعه باید جدی گرفته شود و مسائل را به یکدیگر پاس ندهیم، هر بخشی که امروز در اداره کشور مسؤولیت دارد، باید در جایگاه خود عمل کند تا عدالت محقق شود.


 به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این استان در زاگرس واقع شده است و مردمان این منطقه دارای یک خصوصت هستند و آن افتخار ولایتمداری است و اینکه جز ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) را در زندگی خود نپذیرفته‌اند.

وی افزود: دو چیز است که مردم به آن محتاج هستند، اولین آن امنیت که خمیرمایه همه مسائل است که در زندگی موجب پیشرفت می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: اقتصاد، سلامت، بهداشت، پیشرفت علم و دانش، رشد و تعالی جامعه در حوزه‌های مختلف، آرامش و آسایش، شادی و.... در سایه امنیت جامع و کامل در کشور محقق می‌شود.

منتظری عنوان کرد: عنصر دیگر عدل است، عدل یعنی یک جامعه به‌گونه‌ای ساخته شود و حرکت کند که همه چیز در جای خودش قرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های جامعه باید جدی گرفته شود و مسائل را به یکدیگر پاس ندهیم، هر بخشی که امروز در اداره کشور مسؤولیت دارد، باید در جایگاه خود عمل کند تا عدالت محقق شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: اگر در جامعه اسلامی که مبتنی بر احکام، آرا، دستورات، اوامر و نواهی الهی است، این دستورات به درستی انجام نشود جامعه نجات پیدا نمی‌کند.

منتظری بیان کرد: تک‌تک مردمی که ایران را تشکیل داده‌اند در ایجاد یک کشور مترقی و پیشرفته مسؤولیت دارند و ذی‌نفع هستند.

وی تاکید کرد: اگر در خیابان‌ها انسانی‌هایی را می‌بینیم که معتاد هستند و خود را به ورطه نابودی کشانده‌اند، حتما به آن دلیل است که یک بخشی از جامعه به وظیفه خود عمل نکرده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: چرا باید شاهد آسیب‌های اجتماعی، فساد و برخی رفتارهای نادرست در ادارات و... باشیم، مشخص است که اشکالاتی هست که هر کس باید با عمل به وظایف خود آن‌ها را رفع کند.

منتظری اظهار داشت: مردم در مراجعه به دستگاه قضایی اگر آسیبی یا تخلفی دیدند از کنار آن به راحتی عبور نکنند، اگر دستگاه قضایی پاکیزه، پاکدامن و پاک چشم باشد می‌تواند جامعه را از آلودگی حفظ کند.

وی یادآور شد: ما مدعی هستیم که می‌خواهیم در جامعه عدالت ایجاد کنیم و هر جا ظلم، نابسامانی و آسیبی رخ داد ورود کرده و موارد را برطرف کنیم.

دادستان کل کشور افزود: همانگونه که مسؤولیت‌های فراوانی متوجه مسؤولان است، مردم نیز وظایفی دارند که باید خوب شناخته و به آن عمل شود.

انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 53912

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53912/مسؤولیت-رفع-آسیب-های-اجتماعی-یکدیگر-پاس-ندهیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir