کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف در نطق پیش از دستور:

اجرای توافق هیرمند تضمین‌کننده منافع متقابل ایران و افغانستان است

31 ارديبهشت 1402 ساعت 9:54

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل و دقیق توافق درباره حقابه هیرمند تضمین کننده منافع متقابل ایران و افغانستان و به نفع هر دو ملت است.


به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از خبرنگار مهر؛ محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۸ ماه مأموریت دریانوردی به دور دنیا را به دلاورمردان قهرمان نیروی دریایی تبریک می گویم. ملت ایران به این فرزندان شجاع خود افتخار می‌کند و این مأموریت، حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین المللی با پیامی صلح آمیز را به سراسر جهان مخابره کرد.

وی بیان کرد: همچنین لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دو ملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است.

درباره حقابه هیرمند اغماضی وجود نخواهد داشت
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت. بنده از مسئولان افغانستان می‌خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو کشور پیش‌گیری کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 53904

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53904/اجرای-توافق-هیرمند-تضمین-کننده-منافع-متقابل-ایران-افغانستان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir