کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

تحویل 17 سند تک‌برگی به واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری

11 ارديبهشت 1402 ساعت 15:08

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از تحویل 17 سند تک برگی به واحدهای صنعتی در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته خبرداد.


به گزارشجهانبین نیوز؛  حمید غفاری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی با سه موضوع اصلی آماده خدمات رسانی به متقاضیان و سرمایه گذاران است

وی تصریح کرد: قسمت اول ایجاد و تحکمیم زیر ساخت‌ها است که توسط معاونت فنی ما صورت گرفته و موضوع بعدی واگذاری اراضی به متقاضیان است که بعد از تکمیل و ایجاد زیر ساخت‌ها توسط معاونت برنامه ریزی صورت گرفته و موضوع سوم نیز حمایت‌ها ما از واحدهای صنعتی است که توسط صنایع کوچک انجام می‌شود.

غفاری ادامه داد: زیر ساخت‌ها در سال ۱۴۰۱ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شد که در این استان ۲۳ شهرک و ناحیه مصوب داریم، که در این تعداد ۱۰۴ پروژه عمرانی به مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه زیر ساختی قرار داد منعقد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ما یک ساختمان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی شهرکرد داریم که در حال حاضر ۱۸ مشاور در این ساختمان مستقر شده‌اند.

وی اذعان داشت: در سال ۱۴۰۲ نیز استارت ساخت مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی بروجن را شروع خواهیم کرد که در دو سال اینده به بهره برداری خواهد رسید.

غفاری اظهار داشت: در سال گذشته ۸۱ واحد را عارضه یابی کردیم که علت تعطیلی یا کاهش تولید به چه دلیل بوده که در این خصوص بیش از ۶ جلسه با حضور تیم عارضه یابی که متشکل از شرکت شهرک‌های صنعتی نماینده اداره کل صنعت معدن و تجارت و خانه صنعت معدن و تجارت، استاندار و کلینیک مشاور تشکیل شد که این جلسات در شهرستان لردگان در فرمانداری در بروجن در شرکت خدماتی شهرک صنعتی تشکیل شد و پروژه بهبود بر مبنای عارضه یابی ۴۰ مورد انجام شد.

وی یادآور شد: ۱۵ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان بود که ۹ مورد آن در واحدهای دانش بنیان قرار گرفت.

غفاری با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی به واحدهای صنعتی داده شد عنوان کرد: در سال گذشته تعداد دوره‌های آموزشی که به واحدهای صنعتی داده شد ۲۰۶ مورد بود که تعداد افراد شرکت کننده در این دوره‌ها ۵ هزار و ۴۲۴ نفر بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۹ تور صنعتی برگزار کردیم که ۱۵۳ نفر در این تورها شرکت داشته‌اند و ماحصل این تورهای صنعتی این شد که ۱۲ قرارداد همکاری بین واحدهای صنعتی استان ما با شرکت‌های که بازدید داشتند منعقد شد.

غفاری خاطر نشان کرد: ۶ مورد حمایت از ایده‌های برتر را انجام داده‌ایم که ۴ مورد آن منجر به تجاری سازی گردید.

وی یادآور شد: از ۱۰ مورد پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حمایت شد که این ۱۰ مورد با توجه به رفع مشکلات واحدهای صنعتی ما بوده‌اند.

غفاری یادآور شد: تعداد واحدهای راکد که به مرحله تولید بازگردانده شدند که در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی بوده‌اند ۳۱ مورد بوده است که ۲۷ مورد ان در داخل شهرک‌های صنعتی و ۴ مورد خارج از شهرک‌های صنعتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد واحدهای صنایع کوچک در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی هم ۲۵۳ مورد انجام شد.

غفاری خاطر نشان کرد: در خصوص نکات ایمنی بهداشت در محیط زیست نیز اقداماتی انجام شد در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی که ما ۵۱ واحد صنعتی را در شهرک‌های صنعغتی شهرکرد، بروجن، سامان یک و سامان ۲ و کوهرنگ ممیزی انجام داده‌ایم و ارائه توصیه‌های اصلاحی ایمنی، بهداشت و محیط زیست انجام شد.

وی افزود: نیاز سنجی آموزش‌های صنعتی انجام که ۱۰ مورد آموزشی با موضوعات مرتبط به میزان ۳۰۰ نفر در ساعت بازدید و کنترل مستمر راهبری تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی و همچنین اتصال واحدهای صنعتی جدید به تصویه خانه‌های مرکزی فاضلاب، تشکیل ۶۶۰ نفر ساعت پایش در واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شهرکرد به همراه ادارات مرتبط جهت رفع مشکلات زیست محیطی، بازسازی دو خودرو آتش نشانی قدیمی و تجهیز یک دستگاه خودرو جدید جهت استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اقدامات این شرکت بوده است.

غفاری اظهار کرد: در حوزه کاری امور حقوقی نیز یکی از وظایف اصلی آن تعیین تکلیف اراضی راکد است و متقاضیانی که اراضی را دریافت می‌کنند و بر اساس برنامه زمانبندی به تعهدات خودشان عمل می‌کنند بر اساس مفاد دفترچه قرار داد در جلسه داوری مطرح می‌کنند و نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام می‌کنند به طوری که این شرکت قراردادهایی که پیشرفت فیزیکی آنها در حد زمین خام، دیوار کشی یا فونداسیون کف سوله باشد تا پایان سال ۱۳۹۸ تماماً تعیین تکلیف کرده و در سال ۱۴۰۲ در رابطه با تاریخ انعقاد آنها مربوط به سال ۱۳۹۹ باشد تعیین تکلیف خواهد شد و در سال جاری نیز متقاضیانی که تنها اقدام به نصب اسکله سوله کرده باشند تا پایان سال ۱۳۹۵ را در سال جاری تعیین تکلیف خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته ۱۶۹ قراداد به مساحت ۴۳ هکتار فسخ و باز پسگیری شده‌اند و در سال گذشته نیز حدود ۷۰ قرارداد به مساحت ۲۰ هکتار فسخ و باز پسگیری شده‌اند و اگر طرف قرارداد در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف بشوند و پیشرفت فیزیکی پایین باشد ۲۵۵ قرار داد به مساحت ۵۰ هکتار تعیین تکلیف خواهد شد.

غفاری یادآور شد: بانک‌ها مکلف هستند دفترچه قرارداد تخصیص زمین شرکت شهرک‌های صنعتی را در حکم اسناد رسمی بپذیرند و از سوی دیگر شرکت شهرک‌های صنعتی مکلف هستند در صورتی که آن متقاضی به تعهدات خود در قبال بانک عمل نکنند با ارسال نامه به شرکت شهرک‌های صنعتی، بانک را جانشین طرف قرارداد کند.

وی خاطر نشان کرد: قراردادهای رهنی سه کاره‌ای توسط امور حقوقی در دفاتر اسناد رسمی امضا شدند که ۳۰ مورد سند رهنی انجام شد و اگر واحد صنعتی نسبت به زمینی که دریافت می‌کند، پایان کار و پروانه بهره برداری دریافت کنند و بدهی مالی و توقیف نداشته باشد می‌توانند سند مالکیت تک برگ را دریافت کند که در سال گذشته ۱۷ سند به متقاضیان تحویل داده‌ایم.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 53648

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53648/تحویل-17-سند-تک-برگی-واحدهای-صنعتی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir