کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان مطرح کرد:

استقرار سامانه هوشمند ضد سرمازدگی بادران در باغات طرح عمان سامانی

28 اسفند 1401 ساعت 7:30

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: در حال حاضر استقرار ادوات مقابله با سرمازدگی همچون سامانه هوشمند ضد سرمازدگی بادران در نظر گرفته شده که این دستگاه امسال به صورت پایلوت وارد سرماگیرترین نقطه شهر سامان یعنی قسمتی از باغات طرح عمان می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اعظم شیخ سامانی از استقرار سامانه هوشمند ضد سرمازدگی بادران در باغات طرح عمان سامانی با پرداخت تسهیلات به مبلغ 8 هزار و 800 میلیون ریال از اعتبارات مکانیزاسیون خبر داد.
 
وی افزود: براساس گزارش‌های بلندمدت هواشناسی، احتمال اینکه در مقاطعی از فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز شاهد سرمای هوا و کاهش محسوس دما باشیم دور از ذهن نیست و این یعنی مانند سالیان اخیر احتمال خسارات سرمازدگی به باغ‌های میوه سامان وجود دارد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: در حال حاضر استقرار ادوات مقابله با سرمازدگی همچون سامانه هوشمند ضد سرمازدگی بادران در نظر گرفته شده که این دستگاه امسال به صورت پایلوت وارد سرماگیرترین نقطه شهر سامان یعنی قسمتی از باغات طرح عمان می‌شود.
 
شیخ سامانی عنوان کرد: سامانه هوشمند ضد سرمازدگی بادران مجهز به ۵ چاهک معکوس است که با فاصله ۱۷۰ متری از نقطه مرکزی نصب شده و پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هکتار از باغات را از خطر سرمازدگی تشعشعی بهاره نجات دهد.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 53212

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53212/استقرار-سامانه-هوشمند-ضد-سرمازدگی-بادران-باغات-طرح-عمان-سامانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir