کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

مراجعه روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار کرونایی به مراکز سرپایی در چهارمحال و بختیاری

27 اسفند 1401 ساعت 11:03

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ نفر مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری هستند، ۷۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۶ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


به گزارش جهانبین‌نیوز; ارسلان خالدی‌فر صبح امروز در ستاد مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: باید قبول کنیم که بیماری کرونا همچنان وجود دارد و اگر موارد توصیه شده را رعایت نکنیم این بیماری می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وی افزود: هنوز هم عوارض کرونا می‌تواند باعث بستری شدن فرد و حتی مرگ و میر وی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا باید مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

خالدی‌فر عنوان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون از مهم‌ترین عواملی هستند که در پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در فضاهای سرپوشیده و مکان‌هایی که تجمع افراد زیاد است حتماً باید از وجود تهویه مناسب اطمینان حاصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: افراد دارای ضعف ایمنی، افراد مسن، کودکان زیر ۶ سال، مادران باردار، افراد دارای بیماری دیابت، فشار خون، قلب و عروق و… در معرض خطر بیشتری هستند.

خالدی‌فر بیان کرد: اگر فردی مبتلا به کرونا است باید مسائل بهداشتی را رعایت کند.
وی تاکید کرد: مراکز واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری آمادگی تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری نیز آمادگی کامل را دارند اما به شهروندان توصیه می‌شود با رعایت مسائل بهداشتی ساده از احتمال بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کنند.

خالدی‌فر در خصوص رنگ‌بندی کرونا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شهرستان سامان در وضعیت قرمز قرار دارد، سه شهرستان نارنجی، مابقی زرد هستند و شهرستان با رنگ آبی در استان نداریم.

وی ادامه داد: روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ نفر مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری هستند، ۷۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۶ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: علائمی که با عنوان سرماخوردگی در جامعه شیوع پیدا کرده اکثراً کرونا است لذا اگر فردی به این علائم مبتلا است نباید در جمع یا در تماس نزدیک با افراد با بیماری زمینه‌ای یا مسن قرار بگیرد.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 53210

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53210/مراجعه-روزانه-۹۰-۱۰۰-بیمار-کرونایی-مراکز-سرپایی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir