کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

حضور هلدینگ‌های بزرگ در پروژه‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری

25 اسفند 1401 ساعت 15:37

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر اکثر پروژه‌های عمرانی فعال هستند و در پروژه‌های اقتصادی نیز تلاش شد از ظرفیت هلدینگ‌های مختلف برای فعال شدن بیش از پیش این طرح‌ها بهره گرفته شود.


به گزارش جهانبین‌نیوز؛  غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اصحاب رسانه این استان همواره به کمک دولت آمده و برخلاف دشمن که یأس را در بین جامعه پمپاژ می‌کند مایه امید هستید.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ سالی با فراز و نشیب‌های بسیاری بود، کمک‌های دولتی و بانکی زلزله سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد و اگر مواردی هست پیگیری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بارش باران شدید را در مردادماه داشتیم که باعث جاری شدن سیل در برخی نقاط استان شد، تلاش شد این بحران با حضور به موقع مسؤولان استانی و کشوری مدیریت شود.

حیدری به قطع شدن چند روزه آب در شهرکرد اشاره و عنوان کرد: این یک واقعه نادر بود که با نجابت مردم و تلاش مسؤولان و تکنسین‌های چهارمحال و بختیاری برطرف شد و کاری که باید در چندین ماه انجام شود طی چند روز به سرانجام رسید و خط پدافندی آبرسانی به شهرکرد اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه امسال بارش شدید برف را داشتیم که آن هم با حضور به‌موقع نیروهای امدادی که از چهارمحال و بختیاری و سراسر استان به شهرستان کوهرنگ گسیل شدند این مسئله که رحمت الهی برای این استان بود، مدیریت شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع اغتشاشات که یک موضوع سراسری در کشور بود، اضافه کرد: به زعم گزارشات ارائه شده این معضل در این استان با کمترین حواشی به سرانجام رسید.

حیدری با بیان اینکه مسائل مربوط به چهارمحال و بختیاری در جلسات مختلف با وزرا و مسؤولان کشوری مطرح شد، گفت: مشکلات استانی ازجمله پروژه‌هایی که سال‌ها راکد بودند و مشکلات بسیاری را برای مردم استان ایجاد کرده بودند هم در سفر ریاست جمهور هم در مقاطع دیگر برای مسؤولان کشوری بیان و در این خصوص توجیهات لازم ارائه شد.

وی بیان کرد: پیگیری مسائل استان از بالاترین سطح مسؤولان کشور باعث شد برخی پروژه‌های استانی مهم مثل طرح‌های آبرسانی در مدار اجرا قرار بگیرند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر اکثر پروژه‌های عمرانی فعال هستند و در پروژه‌های اقتصادی نیز تلاش شد از ظرفیت هلدینگ‌های مختلف برای فعال شدن بیش از پیش این طرح‌ها بهره گرفته شود.

حیدری یادآوری شد: شستا، بنیاد مستضعفان، سازمان بازنشستگی و... ازجمله سرمایه‌گذارانی هستند که در پروژه‌های اقتصادی این استان وارد شده‌اند.

وی تصریح کرد: با مدیریت صحیحی که صورت گرفت، هیچ اعتباری سال گذشته از چهارمحال و بختیاری برگشت نخورد و این استان در حوزه‌های مختلف به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از رویکردهای دولت تقسیم منابع به‌صورت عادلانه است که در سفرهای شهرستانی که در استان صورت گرفت، این مهم مدنظر قرار داشت.

حیدری ادامه داد: سند توسعه شهرستان کوهرنگ در هیات دولت تصویب شده است، اعتبارات خوبی برای این منظور تعیین شده و یکی از از مفاد این سند آب است.

وی عنوان کرد: به هر شهرستان در چهارمحال و بختیاری سه سفر رسمی انجام شد و این تنها با هدف ارتباط با مردم صورت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هیچ استخدامی در استانداری چهارمحال و بختیاری صورت نگرفته و برخی با حکم انشایی در این دستگاه مشغول به کار هستند.

حیدری اضافه کرد: در ۴۳ شهر استان چهارمحال و بختیاری ۱۵ مجتمع دامپروری وجود دارد، همچنین راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک در دستورکار است تا نرخ اشتغال در استان بهبود پیدا کند.

وی بیان کرد: مطالبات فرهنگیان که باعث اعتراض آنان شده بود به وزارت آموزش و پرورش منتقل شد و در دولت سیزدهم بیشترین مطالبات فرهنگیان پرداخت شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای حمایت از ورزش استان مذاکراتی با کارخانه‌های بزرگ صورت گرفته تا به این حوزه کمک و تیم‌های ورزشی تشکیل شود، در مصوبات سفر ریاست جمهور ۱۶۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ورزش دیده شده است.

حیدری افزود: در واگذاری اختیارات به معاونین استاندار پیرو کادرسازی هستم از همین رو برخی اختیارات به آنان واگذار شده است، انتصابات در چهارمحال و بختیاری از بسیاری از استان‌های دیگر پیشتر است، در انتصابات در این استان سعی شد چند شاخصه ازجمله جوان بودن، پاک دست بودن، جهادی بودن و... مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: به اندازه ۶ سال اعتبار جدید در چهارمحال و بختیاری تزریق شد که این اقدام باعث پیشرفت پروژه‌های استانی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: هر اداره‌ایی در حوزه تخصصی خود باید بارسانه‌ها نشست برگزار کنند و اقدامات خود را اطلاع‌رسانی کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های رسانه‌ها این است که اخلاق‌مداری را ترویج کنند و ورود به حریم شخصی افراد کار صحیحی نیست.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 53198

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53198/حضور-هلدینگ-های-بزرگ-پروژه-های-اقتصادی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir