کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

47 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند

24 اسفند 1401 ساعت 12:58

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در این استان ۱۶۰ هزار بیمه شده تحت پوشش وجود دارد که این عدد با جمعیت مستمری بگیران به ۴۹۴ هزار نفر می‌رسد.


به گزارش جهانبین نیوز; عبدالله مختاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مأموریت اصلی سازمان تامین اجتماعی پوشش بیمه اجباری برای افراد جامعه است.

وی افزود: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند، در چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۵۰۰ بیمه شده ثبت شده که این رقم با تبعه بیمه شدگان و مستمری بگیران درمجموع ۹ هزار نفر اعلام شده بود.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر در این استان ۱۶۰ هزار بیمه شده تحت پوشش وجود دارد که این عدد با جمعیت مستمری بگیران به ۴۹۴ هزار نفر می‌رسد.

مختاری با اشاره به اینکه درمجموع ۴۷ هزار نفر جمعیت مستمری بگیران در چهارمحال و بختیاری است، عنوان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعهدات و خدمات تامین اجتماعی بود که پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ خدمت سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در بستر الکترونیک به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور پنج مصوبه درمانگاهی برای استان اخذ شد که کلنگ یکی از این مراکز درمانی به زمین زده شده است.

مختاری بیان کرد: طی دو سال گذشته عمده بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است در بودجه‌های سال‌های اخیر و سال آینده همراهی خوبی با سازمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در صف انتظار قرار دارند، تاکید کرد: مشکلی با به کارگیری کارگران برفاب نداریم و تعهدات کارگران اخراج شده از این شرکت پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امسال عید مستمری بگیران در این استان در تاریخ‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم پرداخت شد و میزان افزایش حقوق مستمری بگیران طبق قانون منوط به مصوبات شورای کار است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 53187

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53187/47-هزار-نفر-چهارمحال-بختیاری-مستمری-بگیر-تامین-اجتماعی-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir