کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بیش از یک هزار دانشجو از چهارمحال و بختیاری به راهیان نور اعزام می‌شوند

3 اسفند 1401 ساعت 14:00

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک هزار دانشجو از چهارمحال و بختیاری به راهیان نور اعزام می‌شوند که بیشتر آن‌ها از دانشگاه شهرکرد، آزاد، پیام نور، علوم پزشکی و فرهنگیان خواهد بود.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ مرتضی کریمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برگزاری اردو راهیان نور به دلیل شیوع کرونا به مدت دو سال صورت نگرفت و امسال این اردو از سوی دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعزام اردو راهیان‌نور دانشجویی از 7 اسفند تا 21 اسفند خواهد بود که هر اعزام 4 روز به طول می انجامد که یک روز آن مسیر رفت ، دو روز بازدید از مناطق و روز چهارم مراسم اختتامیه خواهد بود.

کریمی با اشاره به اینکه 1200 دانشجو در راهیان‌نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند گفت: عمده اعزام از دانشگاه شهرکرد، آزاد، پیام نور ، علوم پزشکی و فرهنگیان خواهد بود.
 

وی خاطر نشان کرد: سیر تشرف هر یک از کاروان‌ها نیز با کاروان دیگر متفاوت است اما یادمان‌هایی که به صورت کلی بازدید خواهند شد شامل باقری، فتح‌المبین، فکه، کانال کمیل، شهدای هویزه، طلاییه، شلمچه و نهرخین است، بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) نیز جزو یادمان‌هایی است که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از آن بازدید خواهند کرد تا به این ترتیب با مجاهدت‌های پزشکان در دوران دفاع مقدس که نمونه آن در دوران کرونا نیز متجلی شد آشنا شوند.

کریمی بیان داشت: تلاش شده تا مکان اسکان دانشجویان تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس باشد.

وی اردوهای جهادی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان امکان اعزام گروه های جهادی بالاتر از 10 روز برنامه ریزی شده است که از 20 اسفند تا اوایل فروردین 1402 این گروه های جهادی به مناطق اعزام می شوند و برنامه‌هایی که سنوات گذشته در ایام عید نوروز صورت می‌گرفت در ایام پیش از عيد انجام دهند.

کریمی یادآور شد:  فعالیت گروه‌های جهادی خارج چهارمحال و بختیاری دارای ۶ محور است.

وی گفت: در بحث روان شناسی، ارائه مشاوره و مسائل مرتبط با اجتماع مورد توجه است، در حوزه پزشکی گروه‌های جهادی در مناطق محروم اعزام می‌شوند و خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه می دهند، در حوزه دامپزشکی جهادگران ما  2 منطقه را شناسایی  کرده‌اند که کرهای پرورش دام ، مشاوره و درمان را انجام می‌دهند.

کریمی با بیان اینکه سرجمع اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم 200 نفر به 11 شهرستان استان هستند خاطر نشان کرد: 30 گروه فعال  جهادی در این استان وجود دارد که هر گروه تا 50 نفر عضو دارند اما گروه‌های جهادی پزشکی بین 8 تا 10 نفر هستند.

وی در پایان گفت: در چهارمحال و بختیاری نزدیک به 38 هزار دانشجو وجود دارد که 70 درصد آن ها دانشجویان بسیجی ما هستند.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 52967

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52967/بیش-یک-هزار-دانشجو-چهارمحال-بختیاری-راهیان-نور-اعزام-می-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir