کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای شهر لردگان:

بدهی بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری لردگان معضلی جدی است/ضعف عملکرد شهرداری در ادوار گذشته مزید برعلت

4 اسفند 1401 ساعت 7:09

رئيس شوراي شهر لردگان گفت: شهرداری لردگان در ادوار گذشته و به دلیل نظارت و عملکرد بعضا ضعیف بالای ۱۰۰میلیارد تومان بدهی دارد که یکی از مشکلات بسیار حاد این مجموعه است.


احمد نادری رئیس شورای شهر لردگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با اشاره به عملکرد یکساله این شورا در خصوص روشن شدن افکار عمومی گفت : در ماههای گذشته بارش نزولات الهی و سرمای شدید موجب عقب ماندن پروژه‌های عمرانی از جمله رسیدگی به اوضاع آسفالت معابر غیر ممکن بوده و اجرای آن باعث از بین رفتن منابع مالی و بیت المال خواهد شد.

نادری اظهار داشت : در سال ۱۴۰۰ بودجه ای بالغ بر مبلغ 13.5 میلیارد از طرف نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی جهت عمران و آبادانی شهر لردگان  به شرط تخصیص ۵۰ درصدی نیز از سمت شهرداری (که بودجه دوم متاسفانه و به دور از آگاهی شورا بصورت کامل تخصیص نیافت) در اختیار شهرداری قرار گرفت که  حدود ۵.۵ میلیارد تومان وجه رایج  و حدود ۸ میلیارد تومان اوراق سال ۱۴۰۳ بوده است ، که  پس از کسر کسورات قانونی (بیمه،ارزش افزوده،حفظ قدرت خرید و...) این مبلغ  به حدود ۹ میلیارد تومان تنزل یافت که به پروژه های عمرانی اختصاص گردید.
 
وی بیان داشت:  در خصوص آسفالت حدود ۴۱۴ تن قیر توسط شهردار وقت  تهیه شد که ایشان بدون دریافت ضمانت بانکی و تنها طی یک قرارداد امانی و مستند تحویل  گردید و با توجه به پیگیری اعضای محترم شورا ،ضمن  بازدید از محل تخلیه قیر  مخازن خالی از محموله قیر دولتی بوده و متعاقبا با نظارت دستگاه های قضایی و نظامی صورت جلسه عدم وجود قیر، تنظیم و پیرو آن شکایت صورت گرفته که بر اساس قوانین حاکم  پرونده به دادستانی استان ارجاع و در حال رسیدگی میباشد.
 
رئیس شورای شهر لردگان ادامه داد: متاسفانه قیر توسط شخص امانت دار بصورت قطره چکانی به شرکت راهور گستر جهت اجرای آسفالت برخی مناطق تحویل  گردیده  و  از تاریخ بهمن ۱۴۰۰ تا تاریخ جاری همچنان ۶۰ تن قیر دولتی تحویل نگردیده است. ضمنا بابت انجام آسفالت شرکت راهور که بصورت ترک تشریفات و در واقع خلاف قانون و بدون مجوز شورا توسط شهردار سابق انجام گرفت مبلغ ۴.۶ میلیارد تومان از بودجه شهرداری بایستی پرداخت گردد.
 
نادری با اشاره به بدهی های موقعه شهرداری لردگان گفت : در خصوص پیمان‌های انجام گرفته   مبلغی حدود ۱۳ میلیارد تومان بدهی معوقه وجود داشته که حدود ۵ میلیارد تومان آنها از زمان سرپرستی جدید آقای مجید  محمدی تا امروز پرداخت گردیده و بر اساس اعلام سیستم مالی و حسابداری شهرداری توان مالی فعلی زیر ۱ میلیارد تومان ثبت شده است و این معوقات فارغ از  مشکلات ناشی از عدم پرداخت حقوق پرسنل و صورت وضعیت شرکتهای خدمات و فضای سبز نیز خواهد بود.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار جهانبین نیوز ؛ درمورد میزان بدهی های شهرداری لردگان گفت : شهرداری لردگان  در ادوار گذشته و به دلیل نظارت و عملکرد بعضا ضعیف  بالای ۱۰۰میلیارد تومان بدهی دارد که یکی از مشکلات بسیار حاد این مجموعه است.
 
احمد نادری رئیس شورای شهر لردگان در خصوص پروژه های عمرانی انجام شده در سطح شهر گفت : در سال گذشته و دوره مدیریت شهردار سابق علیرغم  مخالفت اعضای محترم شوراها و تاکید دوستان مشاور و متخصص برخی پروژه های عمرانی انجام شده که متاسفانه به صرفه و صلاح شهر،مردم و شهرداری نبوده که میدان کاروان پیاده که ابتدا با سنگ مالون و سپس با سنگ نما  در حال انجام است و هنوز به صورت  نیمه تمام مانده و چیزی حدود ۷۰۰میلیون تومان  هزینه داشته و ریالی بابت آن پرداخت نشده است .

وی ادامه داد: زیرسازی  برخی مناطق که به صورت غیر اصولی و در زمان نامناسب انجام شده و متاسفانه با بارندگی های فصول پاییز و زمستان کاملا از بین رفته است.

نادری اذعان داطت: اجرای جوی ،جدول و کانیو کوچه اصلی پشت بانک ملت که بنابر پیشنهاد مشاور شهردار وقت انجام شده که متاسفانه  خود معضلی جدید بوجود آورده است.
 
احمد نادری در پایان در خصوص قطع  همکاری با شهردار قبلی گفت : اما شورای شهر با اهتمام و جدیت و پیرو مذاکرات پیوسته با توجه به عملکرد ضعیف و غیر کارشناسی و بعضا همراه با تخلف مطرح و در حال رسیدگی در دستگاه قضایی رای به قطع همکاری با شهردار سابق داده ایم.
 
وی خاطر نشان کرد:  به روز رسانی ۸۰ درصدی پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ با همکاری سرپرست و معاونت شهرداری ،اعضای کمیسیون، پروژه سنگ فرش بلوار پرستار، پروژه سرویس های بهداشتی پایانه مسافربری،پروژه سرویس بهداشتی چشمه برم،سیل بند طرح فرهنگیان،تهیه حدود ۳۰۰۰تن آسفالت و اجرای آن در نیمه دوم اسفند ماه،پروژه تعویض شبکه آب،شبکه برق ؛کانیو و زیرسازی خیابان خیام با کمک اداره های ذیربط،پیگیری رفع و آزادسازی حدود ۲۰۰ تن قیر توسط همکاران در شهرداری که  به دلیل سو مدیریت شهردار سابق دچار مشکل گردیده بود،تهیه حدود ۳۶۸ تن قیر دولتی برای سال ۱۴۰۲ که بزودی تحویل شهرداری لردگان خواهد شد و پیگیری زمین آرامستان جدید در لردگان از جمله عملکرد شورای شهر می‌باشد.
 
انتهای پیام / 630 ل

 


کد مطلب: 52957

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52957/بدهی-بالای-۱۰۰-میلیارد-تومانی-شهرداری-لردگان-معضلی-جدی-ضعف-عملکرد-ادوار-گذشته-مزید-برعلت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir