کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اعتکاف، اعمال و رفتار انسان‌ها را تطهیر می‌کند

17 بهمن 1401 ساعت 9:58

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اعتکاف جایی برای برطرف کردن گناهان و اشکالات است، انسان‌ها اعتکاف می‌کنند تا رفتار و کردارشان بهتر از بیرون باشد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام شب گذشته در جمع معتکفین در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد، اظهار کرد: بانوان حاضر در این مجلس با ترک مسائل دنیوی و روی آوردن به معنویت و خدای تبارک و تعالی، زمینه نورانی شدن دل‌هایشان را فراهم کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه جایگاه ایمانی و اعتقادی باید در اعتکاف ایجاد شود، افزود: اعتکاف عرصه رقم زدن زندگی خوب است، اگر انسان به دنبال یک عاقبت خوب است باید به دنبال همین اعمال باشد، در خانه‌های خدا و در رابطه با خدا و در کرنش در مقابل معبود انسان عاقبت‌بخیر می‌شود.
 
نکونام افزود: افراد در سن بالا نباید امروز را به فردا بیاندازند و اگر حق‌الناس و دینی به گردن دارند باید ادا کنند، اما جوانان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که همیشه در جوانی نمی‌مانند و همواره مهلت برای جبران گناهان خود ندارند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جوانان و نوجوانانی که در جوانی از دنیا رفته‌اند این هشدار را به نسل امروز می‌دهند که نباید مغرور شوند و باید امروز را دریابند.
 
وی افزود: جوانان و پیرها هر دو باید در اندیشه اصلاح کارهای خود و جبران گناهان و کم‌کاری‌های خود در گذشته باشند، اگر با پرونده سیاه به محضر خدا برویم جایی جز جهنم نصیبمان نمی‌شود.
 
نکونام ادامه داد: شفاعت از افراد درصورتی محقق می‌شود که خدا اذن آن را بدهد و هر کسی مشمول شفاعت نخواهد شد، بنابراین انسان همیشه باید دغدغه اعمال خود را داشته باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:  در همه حوادث و اتفاقات باید انسان خود را مقصر بداند چراکه اگر خدا نعمتی را از انسان بگیرد به دلیل کوتاهی خودش در کارها است و این موضوع در قرآن هم آمده است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی مسئول عیب‌های خود باشد دیگر فرصتی برای شمارش عیب‌های دیگران پیش نخواهد آمد، اعتکاف جایی برای برطرف کردن گناهان و اشکالات است، انسان‌ها اعتکاف می‌کنند تا رفتار و کردارشان بهتر از بیرون باشد.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52775

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52775/اعتکاف-اعمال-رفتار-انسان-ها-تطهیر-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir